معاون اجتماعي نيروي انتظامي درباره جلوگيري از ناهنجاري بدپوششي گفت: چهار روش در اجراي اين طرح وجود دارد که شامل، روش اقناعي، روش ترغيبي، روش تشويقي و روش سلبي است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سردار دكتر سعيد منتظر المهدي که در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامي فرماندهي انتظامي ويژه كيش سخن مي گفت، ارزش خدمت گزاري به مردم را يادآور شد و تصريح کرد: كاري كه شما مي كنيد، مرزباني در راه خداست.

 وي با تأکيد بر اينکه بايد از فرصت طلايي خدمت به مردم بهترين استفاده را کرد،افزود: در اين راه ضمن داشتن اخلاص عمل و شکرگذاري به درگاه خداونت متعال بايد دربرنامه ريزي كاري نگاه آينده نگر به مسائل داشته باشيم.

دكتر منتظرالمهدي در ادامه به موضوع امنيت در دنياي امروز اشاره كرد و گفت: در کشورهاي با فرهنگ و مذاهب نوظهور و تفکرات امانيستي که پيشرفت شگرفي در علم،خرد و تکنولوژي و ثروت دارند امنيت و آسايش جاري نيست و خودکشي و اتانازي (مرگ اختياري) رواج دارد. 

معاون اجتماعي نيروي انتظامي در عين حال خاطرنشان كرد: برخلاف غرب و كشورهاي استعمارگر، امروز امنيت در كشور اسلامي ما حكفرماست و مي توان ايران را يكي از امن ترين كشورهاي دنيا دانست.
 
وي درباره چرايي اين پديده و تفاوت نگاه مردم جامعه ما با كشورهاي غربي در خصوص زندگي در دنياي امروزي گفت: فرق ما با مردم آن كشورها اين است كه آنها همه چيز را در دنيا مي بينند، اما ما دنيا را محل گذر و معبري براي آخرت مي دانيم.

سردار منتظرالمهدي به ريشه ها و بسترهاي امنيت و عوامل نهادينه شدن آن در كشور پرداخت و تاكيد كرد: نعمت ولايت فقيه، ولايتمداري  و دين باوري مردم ايران و تلاش هاي شبانه روزي حافظان نظم و امنيت باعث شده در كشور ما امنيت در بستر جامعه جاري شود و امنيت در گرو ارتباط با خدا مي باشد.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي در ادامه به وظايف خطير كاركنان نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: خدمت و روش كاري ما در امتداد راه شهداست.

وي در بخش بعدي سخنان خود به سه وظيفه مهم حاكمان براي مردم هر جامعه اشاره كرد و گفت: امنيت ، عدالت و ايجاد رفاه براي مردم از وظايف حاكمان در جامعه است كه خداوند را شاكريم كه با تلاش حافظان امنيت، نظم و امنيت و آرامش در جامعه حاكم است و با توكل به خداوند و تلاش مسئولان نيز عدالت و آسايش در جامعه تسري مي يابد.

اين مقام مسئول در ناجا در ادامه به نقش معاونت اجتماعي در جامعه اشاره كرد و گفت: ارتباط و اعتمادسازي با جامعه يكي از اقدامات مهم معاونت اجتماعي مي باشد.

معاون اجتماعي ناجا در عين حال تاكيد كرد: اعتمادسازي با حرف نمي باشد، بلكه با عمل و عملكرد صحيح مي باشد،اعتماد از نوع افقي يعني اعتماد بين مردم و از نوع عمودي يعني اعتماد بين مردم و مسئولين مدنظر مي باشد.

سردار منتظرالمهدي در ادامه معاونت اجتماعي را چشم و ديده بان و زبان گوياي نيروي انتظامي دانست و بر ضرورت نهادينه شدن رويكرد مشاركتي و ديدگاه مردم مدارانه تاكيد كرد .
 
وي خاطرنشان كرد : اصل ماموريت نيروي انتظامي بر پيشگيري است و معاونت اجتماعي نيز در اين رابطه يكي از اصلي ترين قسمت هاي زيربنايي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و بزهكاري ها مي باشد.

سردار منتظرالمهدي در بخش پاياني سخنان خود به موضوع عفاف و حجاب اشاره كرد و از فرماندهان و مديران خواست، در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با پديده بدپوششي با حساسيت ويژه و روش هاي گوناگون عمل نمايند كه هم اقتدار پليس و فضاي معنوي و اسلامي جامعه حفظ شود و هم در فرد مخاطب تاثيرگذار باشد.

وي به چهار روش در اجراي اين طرح اشاره كرد و گفت: روش اقناعي، روش ترغيبي، روش تشويقي و روش سلبي به ترتيب بايد در اولويت اقدامات عفاف و حجاب قرار گيرد.
 
معاون اجتماعي نيروي انتظامي با اشاره به اينکه امنيت و آرامش در جامعه حاکم است و مردم قدردان پليس هستند اعلام کرد:مي بايست خطوط قرمز اجتماعي را جدي گرفت که اين مهم با تذکر لين و قاطع پليس و همچنين امر به معروف و نهي از منکر لساني آحاد مردم انجام مي شود و الحمدالله در اين خصوص پذيرش مردم بسيار بالا و قابل تقدير است.

سردار منتظرالمهدي در پايان با تقدير از خدمات كاركنان معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي ويژه كيش از رويكرد كاملاً اجتماعي فرماندهي و مجموعه مديران و مسئولان انتظامي كيش تشكر كرد و با اين رويکرد در اصل ما بيشترين کارکنان اجتماعي را در پليس کيش داريم.
 
برچسب ها: پوشش ، سردار ، دکتر ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار