"تريتا پارسي" از بنيانگذاران گروه موسوم به شوراي "ايراني – آمريکايي" (ناياک) در مقاله اي که به تازگي منتشر کرده است به دولت اوباما توصيه مي کند که از تلاش در جهت تخريب وجهه رييس جمهور منتخب ايران دست بردارد و به تعامل مستقيم با ايرانيان بپردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رويترز ؛ نويسنده با اشاره به انتخاب "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب ايران به دولت اوباما توصيه مي کند تا دست از اقدامات خصمانه خود در قبال ايران دست بردارد و در اين باره مي افزايد "ايرانيان در انتخابات رياست جمهوري اخير شرکت کردند و رييس جمهور منتخب خود را برگزيدند. پس از انتخاب وي بسياري از مقامات بين المللي به وي تبريک گفتند و بسياري از ايرانيان اميدوارند که وي بتوان بر چالش هايي که ايران با آنها مواجه است غلبه نمايد. ايرانيان با انتخاب خود نشان دادند که خواستار تغيير هستند و در اين باره اميدوارند." 

تريتا پارسي در ادامه با طرح اين پرسش که آيا "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا قصد تغيير موضع خود در قبال ايران را دارد مي افزايد "بايد ديد که آيا اوباما واقعا قصد تغيير سياست هاي واشنگتن در قبال ايران را دارد يا اينکه سخن گفتن در اين باره تنها در سطح حرف بوده است (؟) حتي در صورت فرض اين موضوع که اوباما تصميم انجام چنين کاري را داشته باشد آيا وي در طولاني مدت توانايي اش را خواهد داشت (؟)‌

عده اي بر اين باورند که اوباما بازيچه دست لابي هاي مختلف آمريکايي است و اگر هم بخواهد قادر نخواهد بود تغييري اساسي در ساختار نظام سياسي آمريکا ايجاد نمايد. رييس جمهور منتخب ايران در سخنراني اخير خود اظهار داشت که خواستار تعامل سازنده با کشورهاي جهان است. دولتمردان آمريکايي باید شک و ترديد را کنار بگذارند چرا که بهتر است بدانند که روحاني با تمامي جناح هاي داخل ايران در ارتباط است و مي تواند با همکاري آنان اهدافش را پيش ببرد." 

نويسنده در پايان مي نويسد "دولت اوباما نبايد در قبال ايران اشتباهات پيشين خود را تکرار کند." 


     

برچسب ها: تریتا ، پارسی ، روحانی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار