وزیران شرکت کننده در دومین نشست مجمع صادر‌کنندگان گاز (GECF) با پیشنهاد وزیر نفت برای برگزاری نشست آتی این گروه در ایران موافقت کردند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، این پیشنهاد با توافق همه وزیران در روز شنبه تصویب شد و قرار شد در مورد جزییات برگزاری نشست سوم بعدا تصمیم گیری شود.

رستم قاسمی، وزیر نفت که روز شنبه در راس یک هیات عالی رتبه برای شرکت در این نشست به مسکو رفت، با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در مورد موضوعات دو جانبه و بازار انرژی بین المللی دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین وزیر نفت در این نشست سخنرانی کرد و در حاشیه آن با شماری از وزیران انرژی این سازمان دیدار کرد.

کشورهای عضو این سازمان شامل الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد، توباگو، ونزوئلا، عمان و ایران هستند. هلند، قزاقستان، نروژ و عراق به عنوان ناظر در این نشست حضور دارند.

این نشست در سطح وزیران بعدازظهر روز شنبه آغاز به کار کرد و نشست سران روز دوشنبه در کاخ کرملین برای مذاکره درباره آینده بازار گاز در بحبوحه ابهامات درباره‌ تعادل عرضه و تقاضا برگزار می‌شود.

دومین نشست سران این سازمان در شرایطی برگزار می‌شود که بازار گاز شاهد تغییرات بزرگی نظیر انقلاب گاز شیل در آمریکا، رقابت روز‌افزون برای مشتریان و ابهام در خصوص آینده تقاضای گاز است که همگی باعث می‌شود برخی تحلیلگران دوران تاریکی را برای گاز پیش‌بینی کنند و آن را رنسانس زغال سنگ بنامند. این در حالی است که اولین نشست این سازمان در شرایطی برگزار شد که آژانس بین‌المللی انرژی آن را شروع عصر طلایی گاز خوانده بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گاز ، سران ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار