يک استاد دانشگاه گفت: حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم در راستاي تعامل و ايجاد رابطه با كشورهاي دنيا بايد با يك دیپلماسی فعال و منسجم در چارچوب حفظ منافع ملی، روابط ايران با کشورهای جهان و منطقه را بهبود دهد.

"حسن لشکری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در تشريح چگونگی روابط جمهوري اسلامي ایران با آمریکا در شرايط كنوني اظهار داشت: از ابتداي انقلاب، سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای ایدئولوژی ضد آمریکایی بوده است.

لشكري در ادامه به يكي از دلايل اصلي اختلاف ميان ايران و آمريكا اشاره و تصريح كرد: نفوذ و محبوبيت ایران در ميان کشورهای منطقه و همچنين هراس آمريکا از گسترش دامنه نفوذ ايران در ميان ملتها و همچنين تلاش آمريکا براي اعمال قدرت بر ساير کشورها از جمله دلایل مهم اختلاف میان دو کشور است.
 
وی با بیان اینکه دولت آمریکا با رویکرد امپریالیستی در صدد است تا ایران و کشورهای منطقه، قدرت مستقلی براي خود نداشته باشند، خاطرنشان كرد: حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني به عنوان رئیس‌جمهور منتخب در راستاي تعامل و رابطه با كشورهاي دنيا بايد با يك دیپلماسی فعال و منسجم در چارچوب حفظ منافع ملی، روابط ايران با کشورهای جهان و منطقه را بهبود دهد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار