سازمان جهانی دریانوردی (IMO)پیشنهاد ایران برای انتشار دستورالعمل اجرایی این سازمان را پذیرفت.

 


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پیشنهاد اولیه این طرح را ، ایران به شصتمین نشست کمیته حفاظت محیط زیست دریایی داد و پس از بررسی های لازم ساختار دستورالعمل در چهاردهمین نشست گروه فنی مقابله با آلودگی نفتی و مواد مضردر دریا مورد تایید قرار گرفت .
مهدی نوفرستی افزود: بر این اساس سازمان بین المللی دریانوردی از ایران خواست جزئیات دستورالعمل را تهیه و پس از تصویب نهایی در کمیته به عنوان کتابچه عملیاتی از سوی سازمان بین المللی دریانوردی انتشار یابد.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز ایران به عنوان نماینده منطقه خاورمیانه و یکی از 6 کشور دنیا برای اجرای قوانین جدید مدیریت آب توازن کشتیها انتخاب شده است .
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه این طرح در طرح گلو بلاست در ایران از گذشته اجرا می شده است گفت: براساس دستورالعمل منطقه ای راپمی کشتی ها باید آب توازن خود را 200 مایل دریایی قبل از ورود به منطقه خلیج فارس و دریایی عمان تعویض کنند.
نوفرستی افزود: اجرای این طرح از ورود گونه های مضر دریایی و بیماری های عفونی ناشی از تخلیه فاضلاب انسانی به دریا جلوگیری می کند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : علاوه بر این ، عملیات سوخت گیری کشتیها با نظارت کامل اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی این اداره کل صورت می گیرد.
مهدی نوفرستی افزود : در 3 ماه امسال 2 هزار و350 مترمکعب زایدات نفتی شامل آب خن و آب شستشو از کشتیها دریافت که نسبت به مدت مشابه پارسال 39 درصد افزایش دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.