عضو كميسيون صنعت مجلس با بيان اينكه عمق آلايندگي در 8 كلان شهر كشور تبعات مخربي به همراه دارد،گفت: در همين راستا لزوم بازنگري در قانون معافيت 5 ساله معاينه فني اجتناب ناپذير است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، كمال الدين پور موذن در اين باره گفت: يكي از مشكلات تهديد كننده محيط زيست در چند سال گذشته،‌ توليد خودروهاي فاقد استاندارد يا خودروهاي با استاندارد يورو 2 بوده است. اين امر سبب افزايش توليد آلاينده هاي زيست محيطي و متعاقب آن افزايش آلودگي هوا شده است. اين در حالي است كه خودروسازان از ارتقا استاندارد يورو 4 خودروها سر باز مي زنند. جالب تر آنكه قطعاتي به مانند كاتاليست و كنيستر هم در خودروهاي توليدي موجود نيست و خودروسازان هم از اين موضوع سر باز مي زنند.
وي ادامه داد: از اينرو ضرورت بازنگري در قانون 5 ساله معافيت معاينه فني بيش از پيش احساس مي شود چرا كه مراكز مكانيزه معاينه فني توانايي تشخصي وجود و يا عدم وجود كاتاليست و نيز تشخيص آلايندگي خودرو را دارند.
عضو فراكسيون محيط زيست مجلس گفت: سالانه نزديك به 5 هزار نفر بر اثر آلودگي هوا جان خود را از دست مي دهند كه اين امر با بروز پديده اي به نام ريزگردها تشديد هم مي شود از اين رو بايد در كاهش آلودگي هوا اقدامات اساسي صورت گيرد كه از مهمترين اين ها بازگشت قانون سن معافيت معاينه فني از 5 سال به 2 سال است.
پيرمودن گفت: بايد در نظر داشت كه افزايش سن معاينه فني علاوه بر آنكه بر ميزان آلودگي هوا مي افزايد، ايمني را نيز كاهش مي دهد كه منجر به افزايش مجروحان و حوادث رانندگي خواهد شد. از اين رو ضرورت بازنگري در كاهش سن معاينه فني و انجام سالانه آن بيش از هر موضوعي به نفع مردم و جامعه خواهد بود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار