مدیر شرکت ارائه‌کننده خدمات تلویزیون کابلی در هرات اعلام کرد کنسولگري امريکا در هرات تلاش می‌کند پخش پرس تی‌وی در غرب افغانستان را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، آمريکا که به تشديد فشارهاي خود بر شبکه خبري انگليسي زبان ايران (پرس تي‌وي) ادامه مي‌دهد در يک حرکت جديد قصد کرده است پخش اين شبکه را در افغانستان متوقف کند.

پرس تي‌وي مطلع شده است کنسولگري امريکا در هرات که در حدود ۸۰۰ کيلومتري غرب کابل، پايتخت افغانستان قرار دارد از شرکت ارائه‌کننده خدمات تلويزيون کابلي در اين شهر خواسته است فورا شبکه پرس تي‌وي را از برنامه کار خود حذف کند.

يک مقام ارشد اين نمايندگي ديپلماتيک امريکا نيز با مدير شرکت ارائه‌کننده خدمات تلويزيون کابلي، در هرات ديدار و به وي مبلغي معادل ۳ برابر مبلغ پرداختي از سوي پرس تي‌وي را پيشنهاد کرده است.

وي پس از ارائه اين پيشنهاد از مدير شرکت خواسته است پخش شبکه خبري انگليسي زبان پرس تي‌وي را متوقف کند و به جاي آن شبکه‌هاي خبري غربي نظير سي ان ان و بي بي سي را جايگزين نمايد.

از زمان آغاز پخش برنامه‌هاي پرس تي‌وي در افغانستان که به ۴ سال قبل برمي‌گردد اين نخستين بار است که مقام‌هاي امريکايي از شرکت‌هاي ارائه‌کننده خدمات تلويزيون کابلي در افغانستان مي‌خواهند پخش اين شبکه را متوقف کنند.

شرکت خدمات ماهواره‌اي اينتل‌ست ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) اعلام کرد ديگر به شبکه‌هاي ايراني از جمله شبکه انگليسي زبان پرس تي‌وي خدمات ارائه نمي‌دهد. اين تصميم به اين بهانه اتخاذ شده است که اينتل‌ست بايد از تحريم‌ها عليه رئيس صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران تبعيت کند. 

اينتل‌ست همچنين با اعلام اين که دولت امريکا به اين شرکت دستور داده است از تمديد مجوز براي صدا و سيماي ايران خودداري کند، افزود، از اول جولاي (۱۰ تير) ارائه خدمات به شبکه‌هاي ايراني را متوقف خواهد کرد.

پرس تي‌وي مطلع شده است، «دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي امريکا» - يکي از ارگان‌هاي تحت نظارت وزارت خزانه‌داري امريکا که آدام زوبين، يهودي اشکنازي رياست آن را به عهده دارد- در پس فشارها به اينتل‌ست قرار داشته است.

پرس تي‌وي و ديگر شبکه‌هاي ايراني از ژانويه سال ۲۰۱۲ ميلادي مورد هجمه‌ي بي‌سابقه‌ي دولت‌هاي اروپايي و شرکت‌هاي ماهواره‌اي قرار گرفته‌اند.

شماري از کشورهاي غربي از جمله انگليس، فرانسه، آلمان و اسپانيا نيز پخش شبکه‌هاي تلويزيوني و راديويي جمهوري اسلامي را متوقف کرده‌اند.

شرکت‌هاي اروپايي مي‌گويند اين اقدام‌شان در راستاي تبعيت از تحريم‌هاي ضد ايراني بوده است.

اين درحالي است که مايکل مان، سخنگوي رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به پرس تي‌وي گفته است رسانه‌هاي ايراني مشمول اين تحريم‌ها نمي‌شوند.

در همين حال، رئيس اسرائيلي- فرانسوي غول ماهواره‌اي اروپا (يوتل‌ست) با ارسال نامه‌به چندين شرکت ماهواره‌اي از آن‌ها خواسته است همکاري با شبکه‌هاي ايران را متوقف کنند.

لابي اسرائيل در امريکا نيز آشکارا از تلاش اروپايي‌ها براي خاموش کردن صداي پرس تي‌وي حمايت کرده است.

فعالان رسانه‌اي حملات يادشده به شبکه‌هاي ايراني را مقابله و مبارزه با آزادي بيان مي‌نامند که از سوي همان دولت‌هاي اروپايي مطرح مي‌شود که خود، ديگران را به حمايت از آزادي بيان توصيه مي‌کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار