هند در سال جاري صادرات چای به ایران را به رغم تحريم‌هاي آمريکا، حدود 50 درصد افزايش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، ایران یکی از بزرگ‌ترین خریداران چای هند است. به نقل از مقامات آگاه هندی، خرید چای ایران از این کشور از حدود ۱۳.۷۸ میلیون کیلوگرم در سال ۲۰۱۲ به ۲۰ تا ۲۱ میلیون کیلوگرم در سال ۲۰۱۳ افزایش یابد. ارزش واردات چای هند توسط ایران در سال ۲۰۱۲ برابر با ۳.۲ میلیارد روپیه (۵۳.۱۰ میلیون دلار) بوده است.

پس از اینکه بانک‌ مرکزی هند، تحت فشارهای آمریکا، سازوکار نقل و انتقال بانکی با ایران را متوقف کرد، صادرات چای این کشور به ایران در سال ۲۰۱۱ نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافت اما هند در سال جاري صادرات چای به ایران را به رغم تحريم‌هاي آمريکا، نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد افزايش خواهد داد.

درحال حاضر، به علت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، دهلی‌نو ۴۵ درصد پول نفت وارداتی از ایران را به روپیه می‌پردازد و ایران نیز می‌تواند از این پول برای واردات کالا از هند استفاده کند.


 "آدیتیا خایتان"، مدیر کل شرکت "مک لود راسل"، بزرگترین تولید کننده چای جهان بيان کرد از زمانیکه مشکلات پرداخت‌ کالاهاي صادراتي به ايران حل شده است ديگر مشکلي در صادرات وجود ندارد و از آنجایی که ایران در چند سال گذشته، بسیار کمتر از نیاز خود چای خریداری کرده است، نياز به افزايش مجدد ذخایر چای خود دارد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: هند ، ایران ، چای ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار