رئیس کار گروه کاغذ:

نظارت بر قیمت کاغذ خارج از مسئولیت ماست/ مطالبه برای حل این موضوع را تعقیب می کنیم

همایون امیرزاده با اشاره به خروج نظارت بر قیمت کاغذ از عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه برای حل این موضوع را مورد پیگیری عنوان کرد.

همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران در خصوص تشکیل کار گروهی در جهت نظارت بر قیمت کاغذ گفت: در موضوع کاغذ سه مولفه باید با هم شکل بگیرند تا تبدیل به یک فرایند شوند این سه مولفه شامل واردات قیمت گذاری و توزیع است.

وی ادامه داد: از سال 1385 با مصوبه شورای پول و اعتبارات هر سه مولفه به صورت مستقیم با غیر مستقیم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط می شدند از این وزارتخانه  منفك شده و به وزارت صنعت، معدن تجارت مرتبط شدند و از اینجا بود که مشکلات آغازین این حوزه شروع شد.

 رئیس کارگروه کاغذ افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان حوزه تخصصی و حاکمیتی می توانست با شناخت کامل از نیازهای فعالان این عرصه از نشر و مطبوعات برنامه ریزی های عالمانه و سیاست های موثری را صورت دهد.

وی ادامه داد: براساس پیش اندیشی ها لازم بود تا در این تغییر وضعیت ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کاغذ در خصوص  وظایف و حاکمیت این وزارتخانه توجه بیشتری می شد و بخشی از اعتبارات را به عنوان یارانه واردات به بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تزریق می کرد تا حمایت از سمت وارد کنندگان به سوی مصرف کنندگان کاغذ تغییر جهت پیدا کند.

رئیس کار گروه کاغذ بیان کرد: البته در این زمینه شاهد موفقیت های خوب و رونق نسبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در قالب حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی نمایشگاه های کتاب استانی و همچنین  یارانه های اختصاص در نمایشگاه کتاب تهران به منظور استفاده طلاب، دانشجویان و مصرف کنندگان  واقعی کتاب بودیم.

امیر زاده در خصوص جوابی سه مولفه مذکور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بعد از گذشت 9 سال از جدایی این وظایف از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط بودجه ای و سیاستهای اقتصادی اقتصا می کند که یک بار دیگر به صورت جدی موضوع حمایت از کارگزاران چاپ، نشر و مصرف کنندگان کاغذ را مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار داشت: وزارت صنعت و معدن تجارت گذاشته شده ما هیچ نقشی بر نظارت قیمت کاغذ نداریم و فقط با سکوت نجيبانه خود را از التهاب نجات می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: مطالبه برای حل این موضوع از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی یک  دوره 2 ساله زمان خواهد برد و علاوه بر اینکه با نگاه راه بردی که حوزه چاپ و نشر داشته ایم این موضوع را تعقیب کرده و در دولت بعدی این پیگیری ها را برای رسیدن به فضای مطلوب به سرانجام می رسانیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار