مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري کرج از اتلاف ماهانه 350 قلاده سگ ولگرد در کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، همايون رضا مدني با اعلام اين خبر اظهار داشت: تعداد سگ هاي ولگرد امسال افزايش يافته و بيشتر اين سگ ها در حاشيه شهر قرار دارند.
وي با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور در سال گذشته مبني بر عدم اتلاف سگ ها در مناظر عمومي و تاکيد آن بر زنده گيري گفت:اتلاف سگ در منظر عمومي اقدامي نامناسب و وجهه رواني چنين حرکتي در شهر قابل پذيرش نيست.
رضا مدني مراحل زنده گيري از جمله جمع اوري زنده و انتقال اين حيوانات به منطقه حلقه دره و در نهايت اتلاف آنان در اين منطقه را عملياتي بسيار دشوار و هزينه بر عنوان و تصريح کرد: متاسفانه به دليل کمبود امکانات و تجهيزات و با توجه به خواست سازمان ، شوراي تامين استان به وزارت کشور براي صدور مجوز اتلاف سگ ها درخواست داد و پس از اين اقدام با صدور مصوبه اي، مجوز مجدد اتلاف سگ ها به سازمان پسماند واگذار شد.
وي ادامه داد: اغلب سگ ها در فصل هاي گرم به خارج از شهر مي روند و با آغاز فصل سرد به شهرها پناهنده مي شوند.
اين مسئول افزود: تماس هاي متعددي از دو منطقه فردس و کيانمهر که در فضاهاي باز شهري قرار گرفته اند به صورت روزانه دريافت مي شود که در پي اين تماس ها اکيپ هاي مجهز و آماده سازمان به محل اعزام شده و براي اتلاف سگ ها اقدام ميکنند.
رضا مدني به وجود سه تيم قوي اتلاف سگ هاي ولگرد در شهر اشاره و خاطرنشان کرد: در طول روز نمي‌توانيم وارد کار اتلاف شويم چرا که اجراي اين عمليات در ساعات پرتردد تاثير رواني نامناسبي روي شهروندان داشته و سبب پريشاني آنان مي شود.
برچسب ها: سگ ، کرج ، ولگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار