رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و تجار هندی برای صادرات انواع محصولات کشاورزی استان به این کشور توافق کردند.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: رایزنی های خوبی با تجار هندوستان برای صادرات انواع محصولات کشاورزی استان صورت گرفت که رضایت بخش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه هیات اقتصادی و تجاری اعزامی آذربایجان غربی به هندوستان به صورت هدفمند و مطالعه شده بود و دستاوردهای ارزنده ای برای کشور و استان در برداشت افزود: برگزاری نشست های مشترک متعدد در هندوستان به منظور تشریح پتانسیل ها و ظرفیت های سرمایه گذاری استان بسیار ارزشمند بوده به طوریکه امروز شاهد حضور دو نفر از فعالان اقتصادی این کشور برای خرید محصولات کشاورزی استان هستیم.

وی اضافه کرد: هندی ها در زمینه واردات کالا نیز اعلام آمادگی کرده اند که تحقق این امر در شرایط تحریم های اقتصادی علیه کشور فرصت ارزشمندی برای استان و کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: وجود معادن غنی در استان و تشریح آن برای طرف های هندی بسیار مورد رغبت فعالان اقتصادی این کشور قرار گرفت به طوریکه مقرر شد به زودی به همراه چند نفر از سرمایه گذاران در بخش معدن برای بازدید از معادن استان به آذربایجان غربی سفر کنند.

اکبری اظهار امیدواری کرد که با جذب سرمایه گذاران هندی برای استخراج و فرآوری سنگهای تزئینی و سایر محصولات معدنی، صنایع پایین دستی در استان راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه کشور هندوستان به لحاظ گستردگی جمعیت و نزدیکی فرهنگ مصرفی آن به ایران بازار هدف خوبی برای فروش تولیدات کشور و استان به شمار می رود افزود: با توجه به سابقه چندین ساله فعالیت تجاری طرف های هندی در ایران، درصدد هستیم تا با همکاری آنان محصولات تولیدی خود را در استان متناسب با ذائقه و سلیقه مشتریان در این کشور تولید کنیم.

وی با اشاره به استقبال طرف های هندی برای سرمایه گذاری در زمینه بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی استان اظهار داشت: سازمان به منظور تسهیل در روند اجرای سرمایه گذاری هندی ها در استان تمامی اطلاعات فنی و اقتصادی را در خصوص زمینه های مختلف سرمایه گذاری در اختیار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هند قرار خواهد داد.

اکبری با بیان اینکه یکی از طرف های هندی مدیریت یک شرکت بزرگ هلدینگ را در این کشور برعهده دارد که در زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی، انواع خودرو، ماشین آلات و ساختمان سازی فعالیت می کند افزود: از این موقعیت مناسب می توان در جهت تحکیم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری های مشترک بین استان و این کشور استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با تامین زیر ساختها و صدور مجوزهای لازم بسترهای لازم را برای استفاده از سرمایه گذاران هندی در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری استان با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان غربی فراهم خواهیم کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.