مسئول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از سال آینده رشته کلام با گرایش مهدویت در حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور اظهار داشت: رشته کلام با گرایش مهدویت از سال تحصیلی 93-1392 در دو مرکز تخصصی در استان‌های اصفهان و تهران اجرا می‌‌شود.
وی افزود: طلاب خواهر در این رشته با مباحث امامت، مهدویت و منجی، با رویکرد آینده پژوهی و شناخت فرق انحرافی و شبهات آشنا می‌‌شوند و زمینه توسعه اندیشه و تعالیم مهدویت برگرفته از منابع اصیل و اسلامی‌ را مهیا خواهند ساخت.
مسئول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت پذیرش در هر یک از این دو مرکز تخصصی را 12 نفر ذکر و اضافه کرد: طلاب در این رشته 80 واحد درسی تخصصی و 20 درسی عمومی‌ را سپری می‌‌کنند.
وی بی‌توجهی به عالمان دینی را زمینه‌ساز حضور افراد غیرمتخصص در حوزه مطالعات مهدوی دانست و افزود: این امر، زمینه قوت بخشیدن به جنبه‌های کشفی و ذوقی را مهیا می‌سازد و به این ترتیب، نه تنها استنباط‌های درونی و ذوقیات شخصی جای بسیاری از مسلّمات علمی می‌نشیند، بلکه در مرتبه‌ای فراتر از آن قرار می‌گیرد و بدین ترتیب، عملاً امکان بازشناسی خرافات و اباطیل، از حقایق و معارف قطعی دین، از بین می‌رود و زمینه ورود بی‌پروای افکار ناصحیح در حوزه مطالعات مهدوی مهیا می‌شود و این، سرآغاز بسیاری از انحرافات و خرافات است./س
برچسب ها: قم ، رشته ، کلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.