معاون امور صنایع و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از آماده افتتاح شدن 7 واحد تولیدی و صنعتی به مناسبت دهه تولید ملی در شهرستان های ارومیه، سلماس و نقده خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هماهنگی جهت افتتاح واحد های تولیدی و صنعتی و گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن اجتماعات این سازمان ترتیب یافته بود با بیان این خبر افزود: این پروژه ها با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 250 میلیارد ریال و زمینه اشتغالزایی مستقیم برای 311 نفر به بهره برداری خواهند رسید.

وی عمده فعالیت این واحد ها را در زمینه ریخته گری چدن نشکن و خاکستری، بسته بندی قند شکسته و قند از شکر، لوله و پروفیل، مخازن پلی اتیلن با سیستم چرخشی، درب ایمنی آپارتمان و درب چوبی از Hdf ،پودر لباسشویی و انواع شامپو ، نرم کننده مو و مایع ظرفشویی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 2 هزار و 847 واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری 32 هزار و 515 میلیارد ریال در استان دارای پروانه بهره برداری هستند و بیش از 60 هزار نفر در آنها جذب کار شده اند.

جلیلی تعداد طرح های صنعتی در دست اجرا را در استان 2 هزار و 252 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: براي اين طرح‌ها 74 هزار و 840 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري لازم است كه در صورت بهره‌برداري كامل براي بیش از 50 هزار نفر در استان شغل ايجاد مي‌شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه 154 طرح از طرح های یادشده بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی دارند یاد آورشد: این طرح ها با حجم سرمایه گذاری 6 هزار و 673 میلیارد ریال در دست اجرا است که در صورت بهره برداری زمینه اشتغال 6 هزار نفر را در سطح استان فراهم می کند.

*تجلیل از فعالان صنعت و معدن استان آذربایجان غربی

رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت ومعدن و تجلیل از فعالان نمونه این حوزه ها 13 تیر در استان برگزار می شود.

مهندس بهنام افزود: برگزاری این مراسم توسط بخش غیر دولتی؛ براساس تفاهم نامه وزارتخانه با خانه صنعت و معدن کشور و با همکاری سازمان های دولتی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن با اطلاع رسانی های به موقع و تدبیر برای ثبت نام واحد های نمونه صنعتی و معدنی استان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این ستاد با تشکیل 5 جلسه کارگروه هماهنگی و کمیته فنی بررسی و نحوه انتخاب واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان، از بین متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند 25 نفر را به عنوان فعالان نمونه این حوزه ها جهت تجلیل در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن برگزیدند.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در این مراسم از واحد های نمونه صنعتی و معدنی در صنایع نوین، صنایع غذایی، فلزی، شیمیایی، کانی غیر فلزی، نساجی، بخش نوآوری، واحد کارآفرین نمونه صنعتی،واحد صنعتی نمونه بهداشتی و مالیاتی، مسئول کنترل کیفی نمونه، مکتشف، بهره بردار و مسئول فنی نمونه معدنی و کارآفرین نمونه زن تقدیر به عمل خواهد آمد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.