می خواهند از چنگال اعتیاد رهایی پیدا کنند، تلاششان زمانی نتیجه می دهد که به ديارباقي می شتابند و ترک کردن مواد مخدر هم دیگر سودی ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، می گویند معتاد است شیشه می کشد و گراس، دلش می خواهد ترک کند و بچسبد به زندگیش و زن و فرزندی داشته باشد، هر کجا که می رود انگ معتاد بودن بر پیشانی اش حک می شود و مایه خجالتش است.

دل را به دریا می زند و تصمیم آخر را می گیرد اما تصمیمش چیست؟ می خواهد آنقدر بکشد تا بمیرد یا....

تصمیم آخر وی ترک اعتیاد بود ، رهسپار یک کمپ ترک اعتیاد شد تا امیدی تازه را در رگهایش جریان ببخشد.

دردها را تحمل کرد و تحمل کرد تا با افیون برای همیشه خداحافظی کند امان افسوس که با زندگی برای همیشه خداحافظی کرد.

بر اساس آمارهای منتشره در سال گذشته 39 نفر در کمپ های ترک اعتیاد فوت شدند که بیشترین آمار فوتی مربوط به استان البرز با 6 نفر فوتی بوده است.

براتی، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر این که در سال گذشته 158 هزار نفر در کمپ های ترک اعتیاد بستری و مورد درمان قرار گرفتند و از این تعداد فقط 39 نفر فوت شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 11 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر فوت می کنند، حال آن که در سال گذشته فقط 39 نفر از مراجعه کنندگان به مراکز ترک اعتیاد فوت شده اند و علت آن وجود بیماری همراه با اعتیاد بوده است.

وی در خصوص بالاترین آمار فوتی گفت: بیشترین آمار فوت معتادان موجود در کمپ ها مربوط به استان البرز است چرا که در این استان 105 مرکز به معتادان متقاضی ترک مواد مخدر خدمات ارائه می دهند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: از متقاضیان ترک مواد مخدر می خواهیم تا از کمپ های ترک اعتیاد مجاز نسبت به ترک مواد مخدر خود استفاده کنند.

همواره این موضوع مطرح بوده که معتاد مجرم نیست و بیمار است پس چه شده که مسئولان ذی ربط همانند ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی جان بیماران را بی ارزش می انگارند و هیچ گونه اقدامی برای حفظ جان بیماران گرفتار در چنگال اعتیاد انجام نمی دهند./ز

گزارش از سمیه زرچینی

برچسب ها: مسئولان ، اعتیاد ، رهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار