"ونس سرچاک" در مقاله ای تحت عنوان "آیا جنگ علیه سوریه به نفع آمریکاست؟" که در روزنامه "واشنگتن پست" متتشر شده، اذعان می کند که بازنده اصلی منازعه در سوریه دولت آمریکا و برنده میدان نبرد جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه بوده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  واشنگتن پست، نویسنده با انتقاد از نظر جنگ طلبان آمریکایی پیرامون بحران سوریه می نویسد "در طول دو سال گذشته برخی از مقامات آمریکایی اظهار داشته اند که دولت آمریکا می بایستی بطور تمام عیار در بحران سوریه مداخله نماید این در حالیست که هر کسی با این موضوع موافق است که درگیری مستقیم نظامی آمریکایی ها در سوریه باعث ایجاد فاجعه ای انسانی در آن کشور خواهد شد و منافع دولت آمریکا در خاورمیانه را به خطر خواهد انداخت که از جمله آنها می توان به تهدید ثبات متحدان آمریکا در منطقه اشاره کرد. تاکنون نیز کابینه "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا به این نتیجه نرسیده که می بایستی دست به مداخله نظامی مستقیم علیه سوریه بزند و دور نگهداشتن خود از بحران سوریه را اقدامی منطقی تر دانسته است." 

نویسنده در ادامه با اذعان به ناکامی دولت آمریکا از تضعیف موضع جمهوری اسلامی ایران از طریق کمک رسانی به تروریست های سوری می نویسد "جنگ طلبان و طرفداران مداخله آمریکا در سوریه مدعی می شوند که این اقدام موجب تضعیف توان نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواهد شد و منافع آن کشور را به خطر خواهد انداخت. این در حالیست که شواهد نشان می دهند دولت ایران در ادامه روند حمایت خود از "بشار اسد" رییس جمهور سوریه موفق بوده است. در مقابل این متحدان اصلی آمریکا در منطقه یعنی ترکیه و اردن بوده اند که مجبور شده اند آوارگان سوری را در کشورهایشان جای دهند و مشکلاتی برایشان ایجاد شده است. 

جمهوری اسلامی ایران دچار هیچ گونه مشکلی نشده و شواهد نشان می دهند که قدرت آن کشور بیش از پیش افزایش یافته و در سطح منطقه ای تقویت گردیده است. ایران در سطح داخلی نیز به پیشرفت های هسته ای خود ادامه داده است. جمهوری اسلامی ایران عوامل بر ادامه غنی سازی اورانیوم نسل جدیدی از سانتریفیوژ ها را در تاسیسات هسته ای خود نصب کرده است. 

نویسنده در ادامه با اذعان به شکست دولت آمریکا در عراق و نفوذ بالای کشورمان در آن منطقه می افزاید "دولت آمریکا از سال 2007 میلادی تاکنون در عراق هزینه های بسیاری را متحمل شده است در واقع می توان گفت که آمریکا بازنده جنگ عراق بود. دولت اوباما باید بداند که علیرغم ارسال تسلیحات برای تروریست های سوری بازهم ایران و دولت اسد برنده میدان نبرد در سوریه هستند. دولت ایران با کمک به دولت بشار اسد نشان داده که توانسته آمریکایی ها را در رسیدن به هدف خود که همانا سرنگونی اسد است ناکام سازد. در واقع هر چه زمان بیشتر می گذرد شواهد نشان می دهند که جمهوری اسلامی ایران به قدرتی منطقه ای تبدیل شده و آمریکا تضعیف می گردد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار