سیستم های تلفن همراه جز پراکنده ترین تکنولوژی های سطح دنیا می باشند، که در اکثر مناطق کره ی زمین می توان به آن ها دسترسی داشت و روز به روز نیز بر گسترششان افزوده خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، تیمی متشکل از Gnip و MapBox با همکاری مدیر سابق دپارتمان دیتای گوگل ، اریک اشمیت، موفق به تهیه مجموعه ای از نقشه های تعاملی شده اند، که قادر به نمایش نحوه توزیع و پراکندگی گجت های مجهز به سیستم عامل های iOS، اندروید و بلک بری در سرتاسر دنیا می باشند.

شيکاگو

این مجموعه که پذیرای بیش از 3 میلیارد داده ی مربوط به شبکه ی اجتماعی تویتر از سرتاسر دنیا می باشد، از ستامبر 2011 جمع آوری شده است. سرویس تویتر قابلت ثبت موقعیت جغرافیایی ارسال کننده پیام و همچنین گجتی که از آن برای ارسال پیام استفاده می شود را دارد. این تیم با با تبدیل داده ها به نقشه های قابل پیمایش، سعی کرده اند تا الگوی مربوطه به پراکندگی این پلتفورم ها را به طور ملوس تری نمایش دهند.

لس آنجلس

به عنوان مثال در تصویری که مربوط به انگلستان می باشد، به سادگی می توان سهم هر یک از این سیستم عامل ها را با توجه به رنگ بندی آن ها تشخیص داد، در راهنمای این نقشه رنگ سبز برای اندروید، رنگ قرمز برای iOS، رنگ بنفش نشان دهنده ی کاربران بلک بری و رنگ آلویی برای نشانه گذتری دیگر پلتفورم ها استفاده شده است.

انگليس

در تصویر بالا فراوانی استفاده از این تجهیزات را در انگلستان مشاهده می‌نمایید؛ می‌توان به سادگی میزان برتری هر یک از این سیستم‌ عامل‌ها را در موقعیت‌های مکانی با توجه به رنگ‌بندی تشخیص دهید. در راهنمای این نقشه، رنگ سبز برای نشان‌گذاری کاربران اندروید، قرمز برای کاربرانiOS، بنفش برای کاربران بلک‌بری و رنگ آلویی برای کاربران سایر محصولات به کار گرفته شده است.

نيويورک

جالب توجه است، که میزان استفاده از محصولات اپل در مناطق مرفه نشین بیشتر است و این در حالی است که اندروید در میان قشر متوسط و ضعیف طرفداران بیشتری دارد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار