پزشکان در خصوص اعتياد به مواد غذايي فرآوري شده نزد افراد به خصوص جوانان هشدار مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان به تازگي دريافته‌اند که فعاليت مغز در بخش لذت مغز پس از خوردن غذاهايي با شاخص قند بال مانند نان سفيد، شيريني و يا حتي چيپس تغيير مي‌نمايد.

گفتني است اين غذاها مي‌توانند طوري سيستم عملکرد مغز را تغيير دهند که سبب اعتياد بدن به آنها شوند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند پزشکان با بررسي MRT مغزي از افراد و بررسي وضعيت عملکرد مغز آنها در يک دوره‌ي 4 ساعته بين دو عده‌ي غذايي دريافته‌اند که ميزان علاقهَ‌ي مغز به خوردن غذاهاي شيرين سبب ايجاد حس علاقه‌مندي و نوعي اعتياد در فرد براي خوردن اين نوع مواد غذايي مي‌شود.

پزشکان در يک تحقيق از 12 فرد دچار اضافه وزن خواستند تا غذاهاي پر چرب و با شاخص قندي بال بخورند و اتفاقا در مرحله‌ي بعدي غذاهايي با شاخص قندي پايين به آنها دادند، در مرحله‌ي يک اين نتيجه بدست آمد که کاهش قند خون در اين افراد به همراه گرسنگي ناشي از عدم خوردن مواد قندي سبب فعال شدن بيش از حد منطقه‌اي در مغز که نقش اعتياد آوري به مواد مختلف را دارد باعث گرديد.

پزشکان به افراد توصيه مي‌کنند تا به تدريج رژيم غذايي خود را از خوردن موادي با شاخص قندي بالا به موادي با شاخص قندي پايين تبديل کنند تا از احتمال اعتياد به اين نوع خوراکي‌ها کم سبب بروز انواع بيماري‌ها قلبي عروقي و سکته‌ها مي‌شود جلوگيري نمايند.
برچسب ها: فست فود ، مغز ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار