مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت:از محل اعتبارات سفر رهبری 20 میلیارد ریال اعتبار به ایجاد شهرک صنعتی فرش دستباف استان در سال جاریدر نظر گرفته شده است.



محمدرضا باقری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت:با اختصاص این اعتبار خدمات زیرساختی این شهرک تخصصی تکمیل و کار خاکبرداری این طرح به انجام می رسد.

وی افزود:هماکنون کار بازگشایی معابر و آبرسانی طرح انجام شده و برای برق رسانی به شهرک مناقصه برگزار و پیمانکار اجرای آن نیز انتخاب شده است.

ساخت شهرک تخصصی فرش دستباف در بجنورد در زمینی به مساحت 17 هکتار و با اعتبار اولیه 3میلیارد ریال اوایل تیر سال 91 آغاز و طبق برنامه پیش بینی شده قرار است مرحله نخست آن تا میانه سال 92 مورد بهره برداری قرار گیرد.

همچنین طبق برنامه در این شهرک واحدهای موزه فرش با زیربنای دو هزار و500 مترمربع، کارگاه های تهیه مواد اولیه فرش دستباف با زیربنای 17 هزار و 240 مترمربع، بازارچه،انبار و واحدهای تجاری در مجموع با زیربنای چهار هزار و 530 مترمربع و ساختمان آموزشی و اداری با زیربنای هزار مترمربع ساخته می شود.


خراسان شمالی حدود 21 هزار بافنده فرش دستباف و 108 تعاونی ثبت شده قالی بافی وجود دارد و سالانه حدود 400 هزار مترمربع فرش دستباف، تولید می شود./س
برچسب ها: شهرک ، تخصصی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.