رئیس جمهور سابق لبنان ، شورش گروه تکفیری "احمد الاسیر" در شهر "صیدای لبنان" را یکی از تصمیمات محرمانه کنفرانس اخیر دوحه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) ؛ "امیل لحود" گفت ارتش لبنان با نابودی پدیده تروریستی "احمد الاسیر"در شهر "صیدا" که مورد حمایت اسرائیل بود لبنان را از امکان وقوع پدیده های فتنه‌گرانه مشابه در مناطق دیگر این کشور به ویژه در شهر "طرابلس" حفظ کرد.

وی با هرگونه اتهامی علیه ارتش لبنان یا با هرگونه درخواستی برای تحقیق از نیروهای ارتش به سبب رویدادهای شهر "صیدا" مخالفت کرد.

"لحود" گفت:ارتش ملی لبنان یک رویکرد ملی دارد و این ادعاها و فتنه ها نمی تواند بر این رویکرد تأثیر بگذارد. ارتش به اجرای مأموریتهای ملی اش ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد برای آمریکا فقط امنیت اسرائیل اهمیت دارد به همین سبب از ابتدا با ارتش لبنان مخالف کرده و جلوی دستیابی ارتش به سلاح را گرفته است زیرا ارتش لبنان یک ارتش ملی است که در کنار مقاومت قرار دارد و به همراه مقاومت از لبنان حمایت می کند.

لحود گفت آنچه در صیدا رخ داد یکی از تصمیمات محرمانه کنفرانس دوحه بود که بر اساس آن می باید عرصه لبنان علیه مقاومت ملی این کشور متشنج می شد .

وی تصریح کرد آنچه در صیدا رخ داد یک فتنه بزرگ علیه مقاومت بود تا لبنان درگیر فتنه شود.
لحود به اظهارات نمایندگان حزب المستقبل که از حوادث صیدا حمایت می کردند تا به مقاومت و سلاح آن ضربه بزنند اشاره کرد.
رئیس جمهور سابق لبنان تأکید کرد سوریه بر جنگی که برخی کشورهای عربی و غربی علیه این کشور به راه انداخته‌اند پیروز خواهد شد .
وی از سران سوریه و ارتش این کشور و دوستان حقیقی آن و در صدر آنها روسیه ، چین ، ایران و کشورهای عضو گروه بریکس قدردانی کرد.
لحود گفت برخی ها ( در لبنان ) همچنان از خارج پول می گیرند و همچنان این توهم را دارند که سوریه به زودی متلاشی خواهد شد اما سوریه همچنان پایدار است.
لحود تصریح کرد مقاومت به تقویت ارتش و پایان دادن به این صحبت که «قدرت لبنان در ضعف این کشور است» همواره اهمیت داده است.

لحود گفت اعلامیه «بعبدا» و دوری از سوریه ، لبنان و مقاومت را ضعیف کرد.

وی این پرسش را مطرح کرد که اگر در گذشته نیز اعلامیه بعبدا بود آیا لبنان و جنوب آن از دست اشغالگران اسرائیلی آزاد می شد.

لحود به لبنانی ها خاطر نشان کرد آزادسازی جنوب لبنان به لطف حمایتهای سوریه و کمک دمشق به ایجاد ارتش ملی لبنان بود.

وی گفت کشورهای غربی و اسرائیل با تقویت لبنان مخالفند به همین سبب از اعلامیه بعبدا حمایت و دولت را در لبنان ترغیب می کنند تا بر این اعلامیه پافشاری کند و لبنان بیطرف بماند و از سوریه که با اسرائیل رویارو شده است حمایت نکند همچنانکه در گذشته سوریه از لبنان حمایت کرد.

"لحود" این پرسش را مطرح کرد آیا اعلامیه "بعبدا"جلوی سرازیر شدن افراد مسلح و تروریستها و پول را از لبنان به سوریه و ورود هزاران فرد مسلح را به لبنان که با پوشش آواره می آیند ، گرفت ؟

"لحود"درباره حضور شمار زیادی از آوارگانی که مشخصات آنها ثبت نشده است هشدار داد.

"لحود" گفت:روند بحران در سوریه باید به سمت راهکار سیاسی برود زیرا غرب که می گوید تروریستها را به سلاح مجهز خواهد کرد می داند این سلاحها در نهایت علیه غربیها نشانه خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار