یک کارشناس سیاست خارجی سیاست‌های دوگانه غرب در استفاده از سلاح‌های شیمیایی را عامل اصلی اشاعه سلاح‌های شیمیایی در منطقه دانست و گفت: باید قوانین محکمی جهت منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای در مجامع بین‌المللی تصویب شود تا بتوان از این طریق به مواضع دوگانه غرب و استکبار جهانی خاتمه بخشید.

"سید جلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روز جهاني "مبارزه با سلاح‌‌هاي شيميايي و ميکروبي" گفت: اصولا استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، به ویژه سلاح‌های شیمیایی اقدامی غیر اخلاقی، غیر دینی و بر خلاف موازین بین‌المللی بوده که کشورهای غربی همواره از آن علیه سایر کشورهای منطقه استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در حالی که کشورهای غربی از تامین‌کنندگان اصلی سلاح‌های شیمیایی در منطقه به شمار می‌روند که بیشترین ادعا را در عدم استفاده از این سلاح‌های ضد بشری دارند.

فیاضی با اشاره به دوگانگی سیاست‌های خصمانه غرب در برخورد با قوانین بین‌المللی، تصریح کرد: نمونه بارز سیاست‌های دوگانه غرب را می‌توان در برخورد استکبار جهانی با کشور عراق مشاهده کرد، تازمانی که دیکتاتور سابق این کشور با سیاست‌های خصمانه آمریکا همراه بود غرب از حامیان اصلی عراق به شمار می‌رفت و زمانی که عراق در راستای سیاست‌های کلی کشورش به صورت مستقل عمل کرد آمریکا سیاست متناقضی را در پیش گرفت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان تسلیح معارضین سوری از سوی غرب را نمونه دیگری از سیاست‌های دوگانه غرب دانست و خاطر نشان کرد: باید قوانین محکمی جهت منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای در مجامع بین‌المللی تصویب شود تا بتوان از این طریق به مواضع دوگانه غرب و استکبار جهانی خاتمه بخشید.

انتهای پیام/  


برچسب ها: غرب ، استکبار ، سلاح ، شیمیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار