ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین ناوگروه صلح و دوستی ناوگان شمال متشکل از 2 ناوچه در میان استقبال رسمی فرماندهان نظامی و مسولان شهر آستراخان روسیه صبح دیروز وارد این بندر شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ؛ در مراسم استقبال از این ناوگروه ، ناخدا یکم کریل ویکتروویچ تاراننکو ؛ فرمانده تیپ ناوگان دریایی روسیه مستقر در آستراخان با ابراز خرسندی از این سفر گفت : من بسیار خوشوقتم که در زمان خدمتم از نخستین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنم .
وی با اشاره به اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است افزود : نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی فدراتیو روسیه باید برنامه ها ، رزمایش مشترک و دیدارهای دوستانه ای داشته باشند و این روند را ادامه دهند .
ناخدا یکم محمدحسن آذرپیکان فرمانده ناوگروه ناوگان دریای شمال هم گفت : سفر ناوگروه نیروی دریایی در راستای گسترش همکاری های 2 کشور ایران و روسیه صورت می گیرد و حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای ملت روسیه و کشورهای حاشیه خزر است .
در مدت چهار روز اقامت ناوگروه ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روسیه ، دریا دلان این ناوگروه علاوه بر بازدید از مراکز نظامی و بندری با مقامات عالی رتبه نظامی روسیه و مسولان بندر آستراخان هم دیدار و گفتگو می کنند . / س
برچسب ها: ورود ، نخستین ، ناوگروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.