مدیر کل تدوین، ضوابط و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: صدور پروانه طی سه ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال 91 نزدیک به 14 درصد کاهش داشته است.

طبقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طی سه ماه ابتدایی امسال بیش از 10 هزار و 68 پروانه در سطح شهر تهران صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد پروانه های صادر شده 8 هزار و 612 مورد بود 14 درصد کاهش داشته که این کاهش را می توان ناشی از مسائل اقتصادی و بحث انتخابات دانست.

وی ادامه داد: همچنین جمع کل متراژ پروانه های صادره در سال گذشته به 11 میلیون و 948 هزار و 650 متر مربع می رسد که نسبت به سه ماه ابتدایی امسال که بیش از 14 میلیون و 606 هزار متر مربع بوده با افزایش 22 درصد مواجه بوده است.

طبقی با اشاره به تعداد واحد های مسکونی ساخته شده در سه ماه ابتدایی امسال اذعان داشت: در این مدت 74 هزار و 710 واحد مسکونی ساخته شده که نسبت به 73 هزار و 495 واحدی که مدت مشابه سال گذشته ساخته شده 1 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به صدور پروانه های تجمیعی گفت: طی سه ماه ابتدایی سال جاری هزار و 578 پروانه تجمیعی صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

طبقی افزود: طبق آمار منطقه 17 طی سال 91 با 146 پروانه و امسال با 179 پروانه توانسته رکوردار صدور پروانه در بخش تجمیع باشد همچنین منطقه 22 به خاطر شرایط جغرافیایی با عدم درخواست تجمیع طی سال گذشته و سه ماه ابتدایی امسال رکورد دار صدور کمترین صدور پروانه تجمیعی بوده است.

مدیر کل تدوین، ضوابط و صدور پروانه شهرداری تهران با اشاره به آمار نوسازی بافت فرسوده خاطر نشان کرد: طی سه ماه ابتدایی سال 92 شهر تهران تنها شاهد 72 % نوسازی بافت فرسوده بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 13 درصد کاهش روبرو بوده است./ف

برچسب ها: مسکونی ، شهرداری ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار