جان کري وزير امور خارجه آمريکا که از چند روز پيش مدام بين فلسطين اشغالي و اردن در رفت و آمد است، به منظور ادامه تلاش‌ها براي از سرگيري مذاکرات سازش بين رژيم صهيونيستي و تشکيلات خودگردان فلسطيني، سفر روز شنبه خود را به امارات عربي متحده لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، کري که قرار بود در ضيافت شامي که شنبه در ابوظبي تدارک ديده شده با مقامات امارات عربي متحده ديدار کند، از سفر به اين کشور صرف نظر کرد و به جاي آن براي سومين روز پياپي بين مقامات رژيم صهيونيستي در بيت المقدس و محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني در امان پايتخت اردن در رفت و آمد خواهد بود.
ماري هارف سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا با اعلام اين خبر افزود با اين حال، سفر جان کري به برونئي براي شرکت در منطقه‌اي آسه‌آن -متشکل از ده کشور شريک عضو اتحاديه کشورهاي جنوب شرق آسيا-که روز دوشنبه آغاز مي شود، طبق برنامه انجام خواهد شد.
کري در حال حاضر سرگرم سفر دوره‌اي طولاني خود است. او پيش از سفر به فلسطين اشغالي و اردن به کويت، قطر، عربستان سعودي و هند رفت.
 ماري هارف افزود وزير امور خارجه آمريکا با توجه به اهميتي که مشارکت با امارات براي آمريکا دارد از عبدالله بن زايد آل نهيان همتاي اماراتي خود خواست عذر او را بپذيرد و ابراز اميدواري کرد بتواند در آينده‌اي نزديک به اين کشور سفر کند.
گفتگوهاي کري با اماراتي‌ها مانند ديگر کشورهاي حوزه خليج فارس قرار بود پيش از هر چيز در مورد هماهنگي کمک‌ها به شورشياني باشد که با بشار اسد رئيس جمهور سوريه مي جنگند.
کري که اين پنجمين سفرش به منطقه خاورميانه در پنج ماه اخير است تلاش مي کند مذاکرات مستقيم صلح را بين فلسطيني‌ها و اسرائيلي‌ها که از نزديک به سه سال پيش متوقف شده است، احيا کند.








برچسب ها: بین الملل ، جان ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار