عضو کميته حقوقي حزب آزادي و عدالت وابسته به گروه اخوان المسلمين مصر از نيروهاي امنيتي مصري به علت حمايت نکردن از مقرهاي اين حزب انتقاد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني الجزيره ،‌ حزب آزادي و عدالت رهبران جبهه نجات ملي را مسئول کشته و زخمي شدن درگيريهاي دو روز گذشته در مصر دانست .
جمال تاج الدين اين پرسش را مطرح کرد که چرا نيروها يامنيتي از مقرهاي اخوان المسلمين مصر حمايت نمي کنند ؟
تاج الدين گفت ملت از انقلاب خود حمايت خواهد کرد . ما به کسي  اجازه نخواهيم داد به اين انقلاب تعرض کند . اين حق ملت مصر است که سرنوشت خود را رقم بزند . اگر مي خواهند درگير شوند ما نيز درگير مي شويم اگر مي خواهند مسالمت آميز باشد ما حمايت مي کنيم اما اجازه نخواهيم داد مصر را غرق کنند .
در همین حال دبير کل حزب الدستور مصر ناکامي هاي سياسي و اقتصادي دولت اين کشور را علت اصلي روي آوردن مردم به خشونت دانست.  
احمد البرلسي در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيا اليوم گفت: شهروندان مصري براي دست يافتن به حقوق پايمال شده خود به سلاح دست برده اند.
وي با بيان اينکه مردم مصر به اين نتيجه رسيده اند که قانون اساسي اين کشور به خواسته هايشان به طور شايسته پاسخ نداده است خاطر نشان کرد: پس از گذشت دو سال از بلا تکليفي مردم مصر و تغيير نيافتن وضع اقتصاديشان، طبيعي است که اعتراضات و تنش در اين کشور گشترش يابد.
احمد البرلسي در ادامه افزود: اکثريت معترضان در وضع معيشتي نامناسبي قرار دارند و طرفدار هيچ گروهي نيستند، اما دولت مصر تلاش دارد ناکامي هاي سياسي و اقتصادي و اعتراضات مردمي را توهين به اسلام قلمداد کند.







برچسب ها: بین الملل ، مصر ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار