رئیس سـازمـان ثبت اسناد و امـلاک کشور گفت: برای جلوگیری از بـروز فساد، رخـوت و سستی در حـرکت‌های سازمانی، نباید به روزمرگی افتاد و همواره باید به دنبال فکر و ایده جدید برای ارائه خدمات بهتر بود.

به گزارش حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، معاون قوه قضائیه و رئیس سـازمـان ثبت اسناد و امـلاک کشور در جمع مـدیران کـل استانـهای این سـازمان در هفته قـوه قضائیه، تأکید کـرد: سازمان ثبت اسناد در ابعاد مختلف هم اکنون در مرحله گذار بوده و با حرکتی مناسب به سمت تحول اساسی است و نقش مدیران در این راستا بسیار تعیین کننده است.

"احمد تویسرکانی" افزود: یکی از مهمترین برنامه هایی که مدیران استانی باید به نحو مطلوب و با رعایت مصالح سازمانی بر آن اهتمام نمایند، اطلاع رسانی و تبیین اهداف، برنامه ها و عملکردهای سازمانی برای مردم و مسئولین استانی است تا موانع راه، هموار و نیازهای سازمانی تأمین شود.

وی یادآور شد: هم اکنون تحولاتی در ابعاد مختلف خدمات ثبتی در جامعه در حال اتفاق است که جامعه از آن اطلاع ندارد و این خلاء باید با اطلاع رسانی مناسب توسط مدیران پر شود.

تويسركاني افزود: شناسایی ظرفیت ها و استفاده به موقع و مناسب از منابع از اصول مدیریتی است که در تحقق اهداف بسیار تعیین کننده است.

وی گفت: ثبت اسناد و امـلاک نقش مهمی در زندگی مردم داشته و دارای فـرایندهـای قانونـی مهمـی است که باید متناسب با نیازهای امروز بازنگری و به نحو مطلوب اجرایی شود؛ لذا برای کم کردن هزینه ها و سرعت در اجرا، آموزش و اطلاع رسانی نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر فراهم سازی فضای توأم با سلامت و شادابی در بین کارکنان تأکید کرد و افزود: افزایش سطح رفاه و معیشت کارکنان از برنامه های سازمانی در این رابطه است که علیرغم تمامی کمبودها و محدودیت های مالی همواره در دستور کار بوده و از آن غفلت نشده است.

وی با اشاره به اولویت های سازمان در سال جاری گفت: داده آمایی و ذخیره سازی اطلاعـــــات مهم پرونده های ثبتی در بانک های نرم افزاری از جمله این برنامه هاست که اجرایی شدن آن، نقش و اهمیت زیادی در ارتقاء سلامت اداری و تحقق ثبت آنی معاملات به عنوان تکلیف سازمان در برنامه پنجم توسعه کشور دارد..

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای کاداستر جامع کشور را از دغدغه ها و اولویت های مهم این سازمان برشمرد که هم اکنون بلحاظ کمبودهای اعتباری و بی مهری بعضی از مسئولین، اجرای آن با حرکت کند دنبال می شود.

وی اجرای کاداستر شهری و روستایی را از اقدامات مهم سازمان برشمرد که آثار ارزشمندی برای کشور خواهد داشت.

وی از اجرایی شدن تشکیلات پیشنهادی جدید سازمان ثبت اسناد و املاک در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری نمود؛ با تغییرات و پیش بینی های انجام شده، بهبود شاخصهای اداری و نیروی انسانی را شاهد باشیم.

تویسرکانی بر تشکیل کانون های سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی در تمامی استانها نیز تأکید کرد و گفت: استانهای کوچک و همجوار می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود و به صورت مشـــارکتی نسبت به راه اندازی کانون مطابق قانون اقدام كند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار