دبیر فدراسیون اسکی گفت: میزبانی بسیار خوب در پیست اسکی فند قلو اردبیل انگیزه ای برای سایر استانها خواهد بود.

علی عمران سولقانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: پس از تمرین تیم ملی اسکی کشورمان در اردبیل،  مسابقات لیگ اسکی چمن نیز آغاز شد.

 وی افزود: مسئولان  اداره کل ورزش وجوانان و سازمان تربیت بدنی  استان اردبیل  تلاش بسیار زیادی برای میزبانی هر چه بهتر در این استان داشتند که از آن ها بسیار ممنونیم.

 وی تاکید کرد: میزبانی با شکوه اردبیلی ها می تواند انگیزه ای برای سایر استان های کشور باشد تا در زمینه برگزاری مسابقات اسکی پیش قدم شوند.

 سولقانی ادامه داد:  با پایان مرحله اول  مسابقات،  دور دوم رقابت ها نیز از 12.13 تیر در پیست اسکی دیزین برگزار می شود.

 دبیر فدراسیون اسکی بیان داشت: اسکی بازان چمن کشور سه اعزام در آینده به مسابقات برون مرزی خواهند داشت اول قهرمانی جهان بزرگسالان در لبنان است که مرداد برگزار می شود هم چنین مسابقات جوانان جهان در اواخر  همین ماه در اتریش برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد:  مسابقات قهرمانی  دنیا بزرگسالان نیز اواخر  مرداد ماه در ژاپن برگزار خواهد شد.

 سولقانی تصریح دارد:  ما امسال می خواهیم برای اولین بار مسابقات روی اسکی ورلد کاپ را در کشور برگزار کنیم این مسابقات پایه ای برای رشته اسکی صحرا نوردی است پارسال نیز 50 جفت اسکی ساختیم و مسابقات رون اسکی میتواند  سرآغاز بسیار خوبی در توسعه و گسترش ورزش اسکی کشور باشد.

** ارتباط ما با فدراسیون اسکی تاجیکستان  بسیار خوب است

 سولقانی در خصوص  سفر رئیس فدراسیون اسکی به تاجیکستان عنوان کردک ارتباط بسیار خوبی با تیم اسکی تاجیکستان داشتیم و اسمی بازان آلپاین تاجیک مدتی پیش آمده بودند و در این جا تمرین می کردند، به همین صورت ارتباط با فدراسیون اسکی تاجیکستان نیز بسیار مطلوب است و فدراسیون این کشور از ما درخواست کرد تا بازدیدی از پیست ها و امکانات اسکی آنها به عمل آوریم وهمه هزینه ها را نیز پرداخت کردند و رئیس فدراسیون نیز گزارش کاملی از وضعیت پیست آنها تدوین کرد.

**درخشش صحرانودری در ایتالیا، مربیان ما را جهانی کرد

سولقانی ادامه داد: با توجه به درخشش بسیار خوبی که اسکی بازان تیم صحرانوردی ما در مسابقات جهانی در ایتالیا داشتند سطح بالای اسکی ما به جهانیان شناسانده شد و کشور بولیوی از طریق وزارت این کشور درخواست داده تا ما یک مربی اسکی صحرانوردی برای تعلیم اسکی به این کشور بفرستیم و قرار است تا مصطفی میرهاشمی سرمربی تیم ملی اسکی کشور را برای آموزش به این کشور اعزام کنیم که اتفاق و نوید بسیار خوبی برای اسکی کشورمان است که حالا صادر کننده سرمربی به دیگر کشورها باشیم.

**در آستانه تأسیس کمپ تیم منتخب اسکی آسیا هستیم

دبیر فدراسیون اسکی ادامه داد: یک نوید دیگر نیز برای جامعه اسکی کشورمان این است که حدود 50 تا 60 کشور برنامه های خود را به فدراسیون جهانی اسکی فرستاده اند که برنامه 5 کشور قبول شده است که ایران نیز یکی از کشورهاست.

وی افزود: ما در آستانه تأسیس کمپ تیم منتخب آسیایی هستیم تا اسکی بازان آسیایی پیش از شروع مسابقاتی که میزبانی اش با ماست در این کمپ به تمرینات خود بپردازند و خوشبختانه آمادگی این میزبانی را داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالیم که شاهد این اتفاقات و نویدها در اسکی کشور هستیم و امیدواریم با تلاشی که جامعه اسکی کشور روز به روز بالاتر از گذشته باشد./آق
برچسب ها: اسکی ، سولقانی ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار