آلودگی بصری، دید شما را مسدود می کند و فشاری را بر مغز شما وارد می کند ، قدرت تفکر را کاهش می دهد، در بسیاری از مواقع باعث ایجاد افسردگی می گردد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، از انواع آلودگی های بصری می توان 1-آلودگی بصری طبیعی مثل تغییر رنگ هوا، جمع شدن جلبک و گلسنگ در مخازن و استخرها، انباشته شدن چمن های کوتاه شده در یک محل،آلودگی بصری مصنوعی مثل دود ناشی از کارخانه ها، روغن و دود ماشین ها در خیابان ها، تابلوهای بزرگ تبلیغاتی بزرگ و کوچک، برج ها و ساختمان های بدمنظر،آلودگی بصری مخرب مثل نقاشی کردن و یا نوشتن غیرمجاز بر روی در و دیوارهای شهر، خطوط برق بالای سر، زمین های کنده و فرورفته، ساختمان های متروکه و زباله های شهری.

براساس این گزارش آلودگی بصری هنگامی رخ می دهد که نور، ذرات آلودگی را جذب می کند. این ذرات آلودگی مانند: سولفات ها، نیترات ها، ترکیبات کربن آلی، دوده، گرد و غبار می باشند.

دی اکسید نیتروژن و گازهای آلوده کننده دیگر نیز موجب ایجاد آلودگی بصری می شوند.

آتش سوزی جنگل ها نیز یکی از عوامل آلودگی بصری می باشد. آگهی های تبلیغاتی و آلودگی بصری،تابلوهای بزرگ تبلیغاتی موجب افزایش ترافیک خودروها می گردد ، در بسیاری از خیابان ها، کابل های برق باعث ایجاد آلودگی بصری می گردند، آلاینده ها باعث ایجاد تیرگی هوا می شوند و باعث مشکلات سلامتی از قبیل بیماری های تنفسی می گردند.

و از جمله مشکلاتی ناشی از آلودگی بصری : آلودگی بصری، دید شما را مسدود می کند و فشاری را بر مغز شما وارد می کند ، قدرت تفکر را کاهش می دهد، در بسیاری از مواقع باعث ایجاد افسردگی می گردد. ، موجب درد چشم می شود.

آلودگی های بصری، افزایش دهنده استرس می باشد. و در دراز مدت، انسان را دچار پریشانی ذهنی و بیماری روحی می کند.

راه های کاهش آلودگی بصری ، کاهش آلودگی ناشی از تولید گازهای گلخانه ای ، تمیز کردن نرده ها، دیوارها و سنگ فرش های شهر را.از انباشته شدن برگ ها و یا چمن های بریده در یک محل خودداری کنید و آنها را از زمین بردارید.

بسیاری از گیاهان خود می رویند. بهتر است با احداث نرده ای، از زشت شدن نمای خانه خود جلوگیری کنید./س

برچسب ها: تاثیر ، آلودگی ، بصری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.