مصطفي ميرهاشمي گفت: اعزام مربي ايراني به کشورهاي ديگر براي آموزش، انقلابي در اسکي کشور است.

مصطفي ميرهاشمي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: پس از قهرماني و رکورد زني که در مسابقات جهاني ايتاليا داشتيم ديدگاه کشورهاي ديگر به خصوص آنها که در حال توسعه هستند به ما مثبت تر از قبل شد و همان نتايج خوب ما بود که باعث شد تا امروز فدراسيون اسکي کشور بوليوي خواستار اين شده تا يک سرمربي براي تعليم عازم اين کشور شود.

وي تصريح کرد: به من پيشنهاد شده به اين کشور بروم و طبق شنيده هايم قرار است تا در بحث آموزش حدود 15 روز به اسکي بازان اين کشور تعليم دهم و اين اعزام سرمربي به خارج از کشور، انقلابي در فدراسيون اسکي که ما بعد از سه دهه توانستيم با عملکرد خوب خودمان کاري کنيم تا کشورهاي آمريکاي لاتين درخواست مربي بدهند.

ميرهاشمي در خصوص تيم ملي اسکي صحرانوردي بيان کرد: اسکي بازان تيم ملي در حال حاضر به صورت انفرادي تمرين مي کنند و تمرين بازيکناني که پارسال سهميه المپيک کسب کردند به مراتب شديدتر است البته اين تمرينات با يک برنامه منسجم نيست و فعلا به صورت شخصي و فردي پيگيري مي شود.

وي افزود: به احتمال فراوان اردوي تيم ملي اسکي صحرانوردي از اواسط يا اواخر ماه رمضان آغاز مي شود و در برنامه اي که من در صورت ادامه سرمربي گري ام در تيم ملي دارم، اردوهاي برون مرزی نیز گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: قصد داریم تا سعی کنیم به جای 2 نفر، 3 یا 4 نفر سهمیه المپیک کسب کنند که البته این مهم باید تا قبل از 29 دیماه حتمی شود.

وی ادامه داد: اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد، مسابقات را در پیست شمشک برگزار می کنیم و مکاتباتی را نیز انجام داده ایم تا ورزشکاران تراز اول نیز حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: برنامه تعلیم اسکی به اسکی بازان بولیوی در یک پروسه 15 روزه صورت می گیرد و هیچ مشکلی برای تیم ملی به وجود نمی آید، چرا که در نبود من مربیان تیم هستند.

وی بیان کرد: بولیوی در نیمکره شمالی است و در حال حاضر در آن کشور فصل زمستان است و به همین علت این درخواست در حال حاضر از ما برای اعزام سرمربی شده است.

میرهاشمی تاکید کرد: متاسفانه از اسکی حمایت نمی شود، در حالیکه اسکی بازان کشور تلاش و درخشش بسیار زیادی داشته اند. اسکی باز ما پارسال در مسابقات قهرمانی دنیا یازدهم جهان شد، اما هیچ توجهی به وی نشد.

بودجه اسکی در مقابل ورزشی مثل فوتبال اصلا دیده نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما با کمترین امکانات توانستیم بهترین نتایج را کسب کنیم و امیدواریم همین روند صعودی تیم را حفظ کنیم و حتی بهتر از گذشته نیز نتیجه بگیریم./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار