تکنولوژی جدید Wi-Vi که مبتنی بر سیگنال های Wi-Fi تبلت و یا لپ تاپ می باشد امکان تشخیص حرکات افراد از پشت دیوار را به کاربران می دهد، این فناوری توسط دانشگاه MIT توسعه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار دریچه ی فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ سرعت پیشرفت تکنولوژی به قدری بالاست که بعید می دانم تا چند سال آینده هیچ کدام از داستان ها تخیلی که تا به امروز دیده ایم به واقعیت تبدیل نشده باشد.
حتما انیمیشن سوپر من را دیده اید، مردی با ویژگی های منحصر به فرد که به کمک نیازمندان می آمد، با چشمان تیز بین خود می توانست حتی آن سوی دیوارها را هم ببیند.


این موضوع که سوپر من با چشمان خود می توانست آن سوی دیوار ها را هم ببیند دیگر چیز عجیبی نیست، چرا که به لطف تلاش های محققان دانشگاه mit فناوری جدیدی ساخته شده که به راحتی این اجازه را به شما می دهد که از کوچکترین حرکات همسایگان خود هم باخبر شوید.
 Wi-Vi نام این فناوری است که مبتنی بر سیگنال های وای - فای ایست که تبلت و یا لپ تاپ شما ارسال می کند.



این سیستم دو سیگنال یکسان نزدیک به هم که یکی وارون دیگری است را ارسال می‌کند تا برآیند آن‌ها همدیگر را خنثی کند، اگر کسی پشت دیوار حرکت کند بازگشتی سیگنال از اشیای ثابت خنثی می‌شود و تنها اثر حرکت فرد مشخص می شود.



اما نگران نباشید قرار نیست این تکنولوژی برای جاسوسی استفاده شود هدف اصلی از تولید آن کنترل راحتر وسایل خانه است.



اما با این وجود نمی توان از کاربرد های نظامی Wi-Vi هم چشم پوشی کرد، در واقع در جنگ های آینده از تبلت هم به عنوان ابزار نظامی استفاده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار