نشست استقلال ارزي با حضور ۱۰۰ شركت برتر كشور و تسهيل گران صادرات، امروز ، هشتمین روز از دهه توليد ملي برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هشتمين روز از دهه توليد ملي به عنوان ( توليد ملي، تامين مالي و ارزآوري) نامگذاري شده و نشست استقلال ارزي در اين روز برگزار مي‌شود.

در همین ارتباط عليرضا شجاعي معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر اين كه با مطرح شدن بحث استقلال ارزي در وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدفگذاري براي افزايش ارزآوري و كاهش ارزبري در برنامه اين وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: پس از اعمال تحريم‌ها، ارزي كه از نفت تامين مي‌شد با محدوديت‌هايي مواجه شد كه بر اين اساس در سال جاري در نظر داريم ارز مورد نياز بخش توليد و تجارت را از طريق خود اين بخش و با همكاري فعالان اين حوزه به دست آوريم.

وي افزود: افزايش صادرات يكي از راهكارهاي تحقق استقلال ارزي است كه در اين مسير نيازمند حمايت بيشتر واحدهاي صادراتي هستيم.
شجاعي ادامه داد: امسال با رونق توليد صادراتي و افزايش صدور كالا و خدمات ايراني بويژه محصولات با ارزش افزوده بالا مي‌توان از يك سو ۱۲ ميليارد دلار ارزآوري بيشتر داشته و از سوي ديگر سه ميليارد دلار ارزبري را كاهش داد و در نتيجه بر تراز تجاري غيرنفتي مثبت رسيد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سابقه سازمان مديريت صنعتي در انتخاب ۱۰۰ شركت برتر ايران اظهار كرد: در ارزيابي اين سازمان عملكرد ۴۰۰ شركت برتر ايراني مدنظر قرار گرفته و از ميان آنها ۱۰۰ شركت به عنوان شركت‌هاي نمونه انتخاب مي‌شوند كه در همين راستا با مذاكره صورت گرفته با سازمان مديريت صنعتي، بيش از ۱۰۰ شركت ارزآور و صادراتي برتر كه نقشي اساسي در ارزآوري دارند به عنوان مخاطبان نشست استقلال ارزي انتخاب شدند.

شجاعي ادامه داد: در اين نشست، ارزش و نقش اين شركت‌ها تبيين و مشكلات و دغدغه‌هاي آنها مورد بررسي قرار خواهد گرفت تا پس از رفع آنها يكي از راه‌‌هاي تحقق استقلال ارزي كه توسعه صادرات است، توسط اين  شركت‌ها محقق شود.

وي افزود: اين نشست به رياست قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود  و سازمان توسعه تجارت ايران، صندوق ضمانت صادرات و برخي ديگر از دستگاه‌هاي مرتبط و تسهيل گر صادراتي حضور دارند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار