عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره نحوه پذيرش دانشجو طي سال‌هاي آتي گفت: پيش‌بيني مي‌شود کنکور تا 5 سال آينده به همين منوال برگزار شود چراکه در حال حاضر سازوکار بهتري براي پذيرش دانشجو از سوي آموزش و پرورش تعيين نشده است.

"قاسم جعفري" نماينده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره برگزاري کنکور در سال گذشته و سال جاري علي‌رغم مصوبه مجلس مبني بر حذف کنکور تا پايان سال اول برنامه پنجم توسعه، اظهار داشت: در پذيرش داوطلبان در رشته‌هاي مورد‌نظر در آموزش عالي بحث عدالت بايد مدنظر قرار گيرد که لازمه برقراري عدالت نيز فراهم کردن زمينه آن است.

وي در ادامه افزود: در حال‌حاضر براي يک سري از رشته‌ها در آموزش عالي کشور، صندلي‌هاي دانشگاه‌ها خالي هستند اما يک‌سري رشته‌هاي پرطرفدار و  يا  دانشگاه‌هاي معتبر‌تر بيش از ظرفيت پذيرش‌شان داوطلب دارند لذا ما فعلا راهي بهتر از کنکور سراغ  نداريم.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات در ادامه با اشاره به بحث قرنطينه، نحوه طراحي سوالات ، ‌امانت‌داري و امنيت در برگزاري کنکور تصريح کرد:  تا کنون وزارت آموزش و پرورش مکانيزم قابل دفاعي براي حذف کنکور تعيين نکرده لذا پيش‌بيني مي‌شود  تا 4،5 سال آينده نيز پذيرش دانشجو به همين منوال(برگزاري کنکور) صورت بگيرد.
 
وي در خاتمه خاطر نشان ساخت: طرح سنجش و پذيرش دانشجو در حال‌حاضر در کارگروه آموزش عالي اين کميسيون در حال بررسي است که پس از پايان کار اين کارگروه پيشنهادات کارگروه مربوطه در صحن کميسيون آموزش بررسي خواهد شد و با اصلاحات لازم به صحن علني مي‌رود تا در نوبت کار صحن قرار گيرد.

گفتني است؛ در سال  ۸۶ مجلس مصوب کرد که تا پایان سال اول برنامه پنجم، نباید در کشور کنکوری برگزار شود و تمام پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سابقه تحصیلی باشد که اگر بخواهيم اين موضوع را از نظر بازه زمانی حساب کنیم، به کنکور سال ۹۱ می رسیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کنکور ، حذف ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.