رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیل گفت: این استان حضور پررونقی در جشنواره بازی های بومی -محلی جوانان دیروز (سالمندان) در کهریزک داشت.

علیرضا احدی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: همزمان با نیمه شعبان تیم بازی های سنتی و بومی و محلی این استان با حرکتی خیر خواهانه و با امید به توجه بیشتر خانواده ها و مسوولان به سالمندان در اولین جشنواره بازی های بومی و محلی جوانان دیروز (سالمندان) در کهریزک حضور یافت و با ارائه انواع بازی های بومی و محلی تحسین همگان را برانگیخت.

وی با اشاره به اجرای انواع بازی های بومی و محلی در این جشنواره گفت: هیات استان با برپایی آلاچیق در کهریزک و پخت نان محلی (ساج چوری) و پخت آش دوغ محلی و پخش آن در بین حاضران برنامه زیبایی را به نمایش گذاشت.

احدی همچنین به اجرای موسیقی عاشیقلار در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در کنار اجرای موسیقی محلی مراسم نمادین عروس بران عشایر ، اجرای انواع بازی بومی و محلی و اجرای گروه لزگی نیز به نمایش درآمد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان در ادامه اظهار کرد: این هیات که هدایای ویژه ای از نمادهای فرهنگی و تاریخی استان تهیه کرده بود در این جشنواره به حاضران اهدا کردب/.

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، های ، بومی ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.