مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: بهینه‌سازی و صرفه‌جوی در مصرف برق بدون لطمه‌ای به استانداردهای زندگی افراد از نظر رفاهی نمی‌زند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  سیدرضا رضوی صبح امروز در حاشیه کارگاه توجیهی رابطین ممیزی انرژی دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از هدر رفت انرژی در بخش‌های مختلف ناشی از نهادینه نشدن صرفه‌جویی است و والدین با دادن اطلاعات و آگاهی‌های صحیح به فرزندان خود می‌توانند ضمن ارتقاء روحیه مسئولیت‌پذیری در فرزندان به فرهنگ‌سازی آن در جامعه نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: امروزه کودکان از رفتارهای والدین خود الگو می‌گیرند و در این راستا والدین می‌توانند با مواظبت از رفتار مصرفی خود، ضمن جلوگیری از هدر رفت درآمد خانواده در تضمین آینده فرزندانشان نیز تلاش کنند.

رضوی بیان کرد: هدف از مدیریت مصرف بهینه‌سازی برق کاهش مصرف آن نیست بلکه استفاده از بعضی وسایل برقی غیر ضروری در خارج از ساعت‌های اوج مصرف و تعدیل در مصرف برق است ضمن اینکه مدیریت مصرف برق در کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست به شدت تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: مدیریت مصرف انرژی یک ضرورت انکارناپذیر در جامعه امروزی تلقی گردیده و باعث می‌شود خاموشی‌های ناخواسته کاهش یابد و ارائه برق مطمئن به مردم در سایه حفظ و صیانت از  تاسیسات برق‎رسانی و مصرف بهینه انرژی به ویژه در ساعت‎های اولیه شب و ظهر حاصل می‎شود.

رضوی گفت: در جامعه امروز نحوه استفاده از منبع انرژی بسیار مهم و به کارگیری صحیح و اصولی از آن امری اجتناب ناپذیر است زیرا نه تنها به توسعه پایدار کمک می‎کند بلکه باعث حفظ این ذخائر و بهره‎مندی نسل آینده از مواهب الهی نیز می‎گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: انرژی برق به عنوان یکی از شاخص‎های شدت مصرف انرژی بوده و متوسط سرانه مصرف برق در استان بوشهر بالا است که کاهش این سرانه حداقل به میزان 20 درصد با اعمال روش‎های مدیریت مصرف برق در کلیه بخش‎ها امکان پذیر است.

وی ادامه داد: ارائه برق مطمئن به مردم و حفظ پایداری شبکه که بخش قابل توجهی از آن به همکاری مشترکین برق ارتباط دارد می‎تواند تداوم برق‎رسانی به همه شهروندان را در پی داشته باشد.

رضوی بیان کرد: بیشتر خاموشی‎های ناخواسته در شبکه عمدتاً در ساعات اوج مصرف برق اتفاق می‌افتد و هم زمانی استفاده از وسایل برقی پر مصرف مثل کولر گازی فشار مضاعفی بر روی شبکه‎های برق ایجاد می‎کند و از عمد‎ ترین مضرات بی‎رویه مصرف کردن برق توسط مشترکان افزایش بار بر روی خطوط و شبکه‎های برق رسانی، کاهش عمر تجهیزات شبکه‎های برق و هدر رفتن سوخت نیروگاه‎ها و منابع تولید انرژی است.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری مشترکان برق و مصرف صحیح این انرژی حیاتی، صرفه جویی در استفاده از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف به ویژه در فصل تابستان را دارای اهمیت خاصی ذکر کر.

رضوی صرفه‎جویی و مدیریت مصرف برق را یک ضرورت در جامعه امروزی دانست و از کلیه هم استانی‎های بوشهر درخواست کرد که این شرکت را با همکاری خود در این زمینه یاری دهند تا تابستانی بی‌دردرسر و خوبی را داشته باشیم و نیز از صاحبان صنایع، صنعتگران و کشاورزان استان بوشهر  به خاطر همکاری در ساعات اوج بار با صنعت برق قدردانی کرد./ج1

برچسب ها: اطلاعات ، الگو ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.