رئيس جمهور افغانستان، گشايش دفتر نمايندگي گروه طالبان در قطر را "دسيسه " خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، رئيس جمهور افغانستان ديروز در بيانيه راديويي خود که هر پانزده روز ايراد مي کند، اعلام کرد: دولت افغانستان دسيسه گشايش دفتر نمايندگي گروه طالبان در قطر را خنثي کرد.

وي افزود: آمريکا و افغانستان برسر ايجاد دفتر نمايندگي گروه طالبان براي انجام مذاکرات صلح توافق کرده بودند اما اين دفتر به گونه ديگري افتتاح شد.

رئيس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: شيوه گشايش دفتر طالبان در قطر با توافقات قبلي آمريکا و افغانستان همخواني نداشت و به همين دليل ، حکومت افغانستان در برابر آن ايستاد و با همکاري قوي مردم، اين دسيسه را خنثي کرد.

کرزي درعين حال گفت: افغانستان تلاش‌هاي خود را براي برقراري صلح تا زماني ادامه خواهد داد که دراين کشور آرامش دائمي برقرار شود.

رئيس جمهور افغانستان افزود: براي برقراري صلح در افغانستان تمام تلاش‌هاي ممکن را انجام داده‌ايم تا مردم در امنيت کامل و صلح به سر ببرند.

کرزاي بار ديگر افراد طالبان را "برادر" خطاب کرد و از آنها خواست در بازسازي و آباداني افغانستان سهم بگيرند.

اين درحالي است که برافراشته شدن پرچم طالبان و گذاشتن نام" امارت اسلامي " بر دفتر گروه طالبان  خشم دولت، مجلس و مردم افغانستان را برانگيخت و کابل مذاکرات صلح با طالبان دردفتراين گروه در قطررا تحريم کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار