به گفته روانشناس امنيت شغلي و هم سويي شغل با شخصيت و توانايي زنانه از مهمترين عوامل شادي زنان است.

قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: وجود امنيت شغلي، اجتماعي ، اقتصادي، زمينه را براي شادابي و نشاط زنان مهيا مي كند.  
 
وي تصريح كرد: هم سويي شغل با شخصيت و توانايي زنانه،‌امنيت حضور زنان در جامعه و كسب رضايت اقتصادي از درآمد خود و خانواده در شادي زنان تاثير بسزايي مي گذارد.  
 
وي با اشاره به اكتسابي بودن شادي اظهار داشت: خانم ها با عضويت در انجمن هاي زنانه، اشتغال در كار مرتبط با شخصيت زنانه، شركت در مراسم هاي متنوع در فرهنگسراها، به كسب شادي اجتماي و با انس به دعا و نماز، مطالعه كتاب و هدايت ذهن به انديشه هاي مثبت و شادي معنوي را كسب خواهند كرد.  
 
وي افزود: زن در جامعه به عنوان پايه و اساس خانواده نقش مهمي را ايفا مي كند و شاد بودن او تاثير زيادي در جامعه مي گذارد.
 
وي با تاكيد به نقش مهم زن در جامعه اظهار داشت: عدم شادي زنان به افزايش زمينه هاي افسردگي و خشم كه باعث ناهنجاريهايي نظير رفتارهاي خشن با ديگران تاثيرهاي منفي در كودكان و ديگران مي شود و ضرر بسياري در جامعه و خانواده را به بار مي آورد.  
 
وي خاطر نشان كرد: با افزايش ظرفيت شغلهاي زنانه و آسيب شناسي عدم شادي زنان، مسئولين با برنامه ريزيهاي ميان مدت و بلند مدت و گنجاندن آموزشهاي شاد بودن در دروس دانشگاهي در گسترش فرهنگ شادي موثر خواهد بود./ز 
 

برچسب ها: امنیت ، شغل ، شادی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار