آثار متوسط جزیی از پرونده کاری کارگردانان است.

کیوان کثیریان منتقد سینما در خصوص صحبت های "مهرجویی "در مورد ساخت فیلمش به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: تمام کارگردانان سینما حق دارند ژانرهای مختلف را تجربه کنند و این انتخاب ها به جوانی و با تجربه بودن کارگردانان مربوط نمی شود.

وی افزود: "مهرجویی" هم از این قاعده مستثنا نبوده و نباید به خاطر ساخت چنین فیلمی او را سرزنش کرد، کارگردانان بزرگ دنیا هم در پرونده کاریشان آثار ضعیفی را دارند؛ اما این گونه مورد سرزنش مخاطبانشان قرار نمی گیرند.

کثیریان درخصوص انتظار مخاطبان به آثار کارگردانان باسابقه ایران اظهار داشت: مخاطبان هم برای دیدن فیلمی با کیفیت حق دارند؛ اما در زمان تکرار آثار متوسط از کارگردان باسابقه این مخاطبان هستند که باید نگاهشان را اصلاح کنند."مهرجویی" را نباید تنها با این آثار قضاوت کرد بلکه باید تمامی آثار تولید شده اش را درنظر گرفت بعد لب به سخن گشود.

وی درخصوص دیگر کارگردانان سینما و آثار ضعیفشان عنوان کرد:"بهرام بیضایی" یکی از کارگردانان خوب سینمای ایران است؛اما با ساخت فیلم "وقتی همه خوابیم" نتوانست انتظار مخاطبانش را برآورده کند و این مسیر،راهی است که هر کارگردانی یکبار آن را تجربه می کند و این حق کارگردان سینما است که با تجربه ژانرهای جدیدی فیلم های ضعیفی را در پرونده کاریشان بگنجانند.

وی خاطرنشان کرد:" مهرجویی" یکی از مهمترین کارگردان هاي تاریخ سینما است و همچنان پتانسیل تولید آثار با کیفیت را دارد./ي2
برچسب ها: مهرجویی ، سینما ، کثیریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.