رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان چرام گفت: به منظور پيشگيري از آتش سوزي 110 هزار هكتار جنگل و مرتع اين شهرستان در طول شبانه روز از سوي ماموران يگان حفاظت گشت زني و محافظت مي شود.

محمد علي پورمند در گفت ‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: در فصل گرما احتمال بروز آتش سوزي در جنگل ها و مراتع افزايش مي‌يابد و در برخي موارد بي‌احتياطي مسافران و گردشگران خسارت‌هايي را به مراتع و جنگل‌هاي وارد مي‌كند كه هزينه زيادي را در بر دارد.
وي بيان كرد:آتش‌سوزي جزو مهم‌ترين و خطرناكترين عوامل تخريب كننده جنگل‌ها و مراتع به شمار مي‌رود و بهترين راه ممكن براي جلوگيري از وقوع چنين اتفاقي پيشگيري است. پورمند اظهار كرد: 130 هزار هكتار عرصه منابع طبيعي در شهرستان چرام وجود دارد كه شامل 87 هزار هكتار جنگل، 23 هزار هكتار مرتع، 15هزار هكتارمستثنيات و پنج هزار هكتار صخره است.
وي با اشاره به اينكه از اين ميزان عرصه منابع طبيعي 115 هزار هكتار آن جزو عرصه هاي ملي محسوب مي شود اظهاركرد: حفاظت از اين منابع در برابر خطرات احتمالي وظيفه اي همگاني است و شهروندان مي بايست توجه ويژه اي به محيط طبيعي اطراف خود داشته باشند.
پورمند عنوان كرد: در سال جاري به منظور احياي مراتع و جلوگيري از فرسايش خاك در 110 هكتار از زمين هاي منابع طبيعي چرام بادام كاري ،جنگل كاري و كشت گياهان دارويي انجام شده است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان چرام ابراز داشت: تاكنون براي مقابله با فرسايش خاك بندهاي سنگي و ملاتي در حوزه هاي آبراهي مناطق مختلف احداث شده كه اين كار افزايش آب سفره هاي زيرزميني را به دنبال دارد./س
برچسب ها: جنگل ، مرتع ، محافظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.