نماينده مردم شهرستان هاي كهگيلويه، بهمئي، چرام و لنده در مجلس شوراي اسلامي گفت: معارضات اجتماعي در چرام موجب شده تا اجراي بسياري از طرح هاي عمراني در مناطق مختلف اين شهرستان با مشكل روبرو شود.

حجت الاسلام سيد علي محمد بزرگواري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: معدن فسفات چرام يكي از پروژه هاي مهم به شمار مي رود كه براي بهره برداري از آن در سالهاي اخير با شركت هاي گوناگوني قرارداد منعقد شد ولي به دليل وجود معارضات اجتماعي تاكنون به تاخير افتاده است.
وي بيان كرد: در مناطق سردسيري چرام از جمله طسوج نيز وجود معارضات اجتماعي اجراي طرح هاي عمراني را دچار مشكل كرده است كه رفع اين مشكلات از طرف مردم مي تواند زمينه عمران و آباداني در بخش هاي مختلف كشاورزي، باغداري، پرورش ماهي و ساير عرصه ها را بوجود آورد.
حجت الاسلام بزرگواري اظهار داشت: بيش از 300 هكتار زمين در منطقه سردسيري طسوج به دليل معارضات مردمي بدون استفاده باقي مانده كه با تغييركاربري آنها مي توان ضمن كشت محصولات گوناگون و تهيه زيرساخت هاي لازم در امر گردشگري آن را به منطقه اي تفريحي تبديل كرد.
وي عنوان كرد: در مجلس شوراي اسلامي مصوب شده است تا وزارت جهاد كشاورزي با همكاري منابع طبيعي زمين هاي مساعد براي كشاورزي را با تغيير كاربري در اختيار مردم قرار دهد تا شرايط براي ايجاد اشتغال و آباداني هرمنطقه فراهم شود.
عضو كميسيون كشاوري و آب مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: دراستان هايي مانند يزد و اصفهان مردم به طور چشمگيري از اجرايي شدن طرحهاي گوناگون استقبال مي كنند زيرا كه اين تفكر و فرهنگ كه اجرايي شدن هر طرح و پروژه اي مي تواند زمينه اشتغال فرزندان آنها را فراهم كند به خوبي نهادينه شده است.
حجت الاسلام بزرگواري افزود: چنين تفكر و فرهنگي نيز مي بايست در ميان مردم كهگيلويه و بويراحمد نهادينه شده تا شكوفايي و توسعه همه جانبه بخش هاي گوناگون محقق شود.
وي با اشاره به اينكه در سال 91 به دليل شرايط خاص كشور و كمبود اعتبار بسياري از پروژه هاي عمراني نيمه تمام ماند افزود: در سال جاري بودجه ويژه اي به كهگيلويه و بوير احمد اختصاص يافته كه انتظار مي رود در نشست شوراي برنامه ريزي استان تصميات خوبي براي اتمام اين پروژه ها و آغاز طرح هاي عمراني جديد گرفته شود.
وي بيان كرد: از مردم انتظار مي رود با سرمايه گذران و شركت هايي كه قصد اجراي پروژهاي عمراني را در سطح شهرستان هاي كهگيلويه و بويراحمد را دارند همكاري كرده تا ضمن توسعه و پيشرفت زمينه براي اشتغال جوانان بيكار فراهم شود./س
برچسب ها: معارضات ، طرح ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.