عضو تیم ملی کاراته بانوان گفت: قهرمانی‌ام در سال گذشته، باعث شده که حریفانم روی تکنیکها و تاکتیکهای من تمرکز کافی کنند بنابراین نمی‌تواند قول صد در صد برای قهرمانی بدهم.

حمیده عباسعلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر در اردوهای تیم ملی زیر نظر مربیان خوب تیم تمرین می‌کنم ولی به نظر من شرایط اردویی ما به لحاظ موقعیت زمانی، زیاد خوب نیست اینکه ماهی یکبار چهار روز در اردو باشیم شاید خیلی ایده‌آل نباشد. راندمان اردوهایی که پشت سرهم و هفته‌ای چهار روز باشد خیلی بیشتر است. ما تاکنون با هدف شرکت در مسابقات آسیایی که آذرماه برگزار می‌شود در اردوها تمرین می‌کردیم اما حالا با شرایط جدید و اعلام آمادگی اندونزی برای برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی در مهرماه ممکن است وضعیت تمریناتمان هم تغییراتی را به همراه داشته باشد.

عضو تیم ملی کاراته بانوان و قهرمان وزن +68 کیلوگرم مسابقات آسیایی افزود: مسئولان فدراسیون وعده داده‌اند و در مسابقات کاراته وان ترکیه شرکت می‌کنیم، که اگر این اتفاق بیفتد برای ما به لحاظ آمادگی هرچه بیشتر در مسابقات آسیایی، بسیار عالی است. زیرا در مسابقات کاراته وان تیمهای قدرتمند و صاحب نام جهان شرکت می‌کنند و ما می‌توانیم از لحاظ فنی خود را محک بزنیم.

عباسعلی در ادامه صحبتهایش به حریف ژاپنی خود اشاره کرد و گفت: در مسابقات آسیایی اصلی ترین حریف من، حریفی از کشور ژاپن است که تمرکز زیادی روی تکنیکها و تاکتیکهای این حریف کرده‌ام.

یک حریف دیگر هم که شاید بتواند برایم دردسر ساز باشد، حریفی از کشور چین است.
این حریف اندکی از من بلندقدتر است و همین می‌تواند بهترین انگيزه او برای رویارویی در برابر من باشد.
به طور کلی بلندی قد در کومیته یک پوان مثبت به حساب می‌آید که این حریف از این امتیاز بهره مند است.

وی همچنین اضافه کرد: این حریفان، شناخت کافی از من دارند چراکه من سال گذشته در مسابقات آسیایی در وزن خود ( +68 کیلوگرم) توانستم مدال طلا را از آن خود کنم، بنابراین اصلی ترین حریف این دو حریف ژاپنی و چینی، من هستم.

بنابراین کار من امسال سخت تر از سالهای گذشته است و رقابتهای مشکل تری را در این دوره از مسابقات پیش رو دارم.

وی به این پرسش که آیا امسال هم قهرمان وزن خود خواهید بود گفت: هیچ وقت قول نمی‌دهم که قهرمان می‌شوم چراکه شرایط هر سال به گونه دیگری است اما من تمام تلاش خود را می‌کنم که آن چیزی را که لیاقتش را دارم را بدست بیاورم و تمام سعی ام را می‌کنم که از عنوان قهرمانی سال قبلم دفاع کنم. این امر میسر نمی‌شود مگر به تمرینات پیاپی و با هدف.

من فکر می‌کنم که شرکت در کاراته وان بتواند شرایط حضور ما در مسابقات آسیایی را بهتر کند، زیرا در کاراته وان تمام کشورهایی که دارای رنکینگ هستند، شرکت می‌کنند تا رنکینگشان را حفظ کنند و یا ارتقاء بخشند، بنابراین، این رقابتها یک تورنومنت بسیار خوب و ارزنده برای حضوری موفق در رقابتهای آسیایی و جهانی است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار