به گزارش
خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9 ، حسین سلطانی در این خصوص اظهار داشت: سامانه 1888 با هدف جذب مشارکت بیشتر شهروندان و ارتقا کیفیت کارهای شهرداری و با شعار «شهروند مسئول، مدیر پاسخگو» راه اندازی شد.
وی افزود: در همین راستا علاوه بر پیگیری تماس های مردمی مبنی بر رسیدگی به پیام های شکایت ، انتقاد ، تقدیر و تشکر و پیشنهاد ، در این سامانه جذب ناظران افتخاری هم در دستور کار قرار دارد.
سلطانی با اشاره به اینکه ناظران افتخاری ، شهروندان محلات بوده که پس از ثبت نام، پیامهای آنها با توجه به تخصصی بودن نسبت به پیام شهروندان عادی مورد توجه قرار می گیرد ، افزود: برای ارتقا آگاهی ناظران و آشنایی بیشتر آنها با مسائل شهری ، پیش بینی شده تا جلسات تخصصی در 5 حوزه برگزار شود.
وی ادامه داد: این جلسات در حوزه های حمل و نقل و ترافیک ، فنی و عمران ، امور شهری و فضای سبز ، اجتماعی و فرهنگی و شهرسازی و معماری در نظر گرفته شده و براساس زمان بندی معینی برگزار می شود.
شهردار منطقه 9 تصریح کرد: در واقع ناظران با حضور در نشست های تخصصی با موضوعات مختلف شهری آشنا می شوند.
وی با تاکید بر اینکه در نشست ها علاوه بر معرفی فعالیت های هر حوزه ، معاون و مسئولان مربوطه توضیحاتی را برای حاضران ارائه داده و به سئوال ها پاسخ می دهد ، اظهار داشت: تاکنون این جلسات با حضور 40 نفر از ناظران برگزار شده و یک دور کامل از این سری نشست ها سپری شده است.
سلطانی درباره رسیدگی به پیام های شهروندان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ، حدود 260 پیام از این طریق در سامانه به ثبت رسیده که در دستور کار قرار گرفته و بخش اعظمی از آنها رفع شده است.
شهردار منطقه 9 ، زمان رسیدگی به این پیامها را متناسب با زمان تعریف شده دانست و خاطرنشان کرد: هر پیامی زمان بندی خاص خود را داشته و این شهرداری حداکثر تلاش خود را در راستای رسیدگی به تماس ها در کمترین زمان ممکن بکار می گیرد.