امام جمعه موقت تهران‌ با اشاره به اينکه مهم‌ترين اثر انتخابات تودهني به فتنه‌گران 88 بود، گفت: رسانه ملي امتحان خود را در اين انتخابات خوب پس داد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ آيت‌الله "کاظم صديقي" در خطبه‌‌هاي امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اينکه تقوي بهشت را نزديک مي‌کند، گفت: خوشا به حال افرادي که مواظب خود هستند، زيرا تقوي باعث مي‌شود بهشت براي انسان متقي حاصل شود.

وي افزود: وقتي مرگ مي‌رسد، خداوند پرده را کنار مي‌زند، لذا بايد مواظب زبان و چشم خود باشيم و حرام را در زندگي‌مان نياوريم؛ حرامخوري همه توفيقات را از انسان سلب مي‌کند.

آيت‌الله صديقي با اشاره به مناسبت‌هاي اين هفته گفت: انتخابات يکي از نعمت‌هاي الهي براي ما بوده است و دشمن با روش‌هاي پيچيده و تجربه ممتد خود و با موفقيت نسبي که در سال 88 بدست آورده بود و يک فرصت بزرگ را به چالش و تهديد تبديل کرده بود، فکر مي‌کرد مي‌تواند مردم را از حضور در پاي صندوق‌ها منصرف کند يا حضور مردم را کمرنگ کند.

امام جمعه موقت تهران‌ تصريح کرد: اما اين خداست که دل‌ها را در قبضه اراده‌‌اش دارد، خدا مردم ايران و عزت و اقتدار شما را دوست مي دارد و نخواست که شما دشمن شاد شويد؛ دشمن همه نقشه‌هاي خود را آماده کرد تا صفوف و اجتماع و وحدت شما فراهم نشود‌ اما اين خداي يگانه است که پيروزي را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

وي گفت: اولا اراده خدا در اين پيروزي موثر بود و شما لياقت و استحقاق چنين امر خيري را داشتيد و سپس مجراي فيض سخنان نوراني و با اخلاص نايب امام زمان (عج) سکاندار کشتي انقلاب و يادگار گذشتگان و خلف صالح امام و شهدا، رهبر عظيم الشان مان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بود که با تزريق بصيرت و سخنان بسيار بيدارگر در هر فرصت مناسبي خدا دل‌ها را با رهبري ايشان آماده کرد.

آيت‌الله صديقي اظهار داشت: بايد از مجاري ديگري هم که زير پرچم ولايت زحمات سنگيني را به عهده گرفتند، تا چنين حماسه سياسي خلق شود؛ رسانه ملي، تريبون‌هاي نماز جمعه، خطباي بزرگوار، نجوم آسمان تبليغ، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و شوراي نگهبان که اين اطمينان و فضا را براي مردم فراهم کرده و زحمات بسياري را متحمل شدند، تقدير و تشکر کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصريح کرد: به خصوص بايد از شوراي نگهبان و مجاري نظارتي و اجرايي انتخابات که خيلي محکم، متين و عالي انتخابات را برگزار کردند، تقدير ويژه کرد که کسي نتواند هيچ بهانه‌اي داشته باشد.

وي افزود: هماهنگي بين قوه قضائيه و ارگان‌هاي ديگر نيز بسيار خوب بود و بنا بود که اگر تخلفي صورت گرفت، قوه قضائيه وارد عمل شود.

آيت‌الله صديقي اظهار داشت: مردم امام زمان (عج) را خشنود کردند و دست‌اندرکاران اجرايي و نظارتي انتخابات نيز سنگ تمام گذاشتند؛ رسانه ملي هم مثل گذشته خوب امتحان داد و بايد از همه مردم تقدير و تشکر خاص داشت.

امام جمعه موقت تهران‌ با اشاره به اينکه اين انتخابات دشمن را مايوس کرد، گفت: مهم‌ترين اثر انتخابات 24 خرداد، اين بود که آنهايي که در سال 88 از خدا، قيامت و بصيرت مردم غافل بودند و القاي تقلب کردند و مردم را به چالش کشيده و عده‌اي را به خيابان‌ها فرستادند و برخلاف قانون عمل کردند و همچنين رسانه‌هاي دشمن که در بوق‌هاي خود مشروعيت نظام را زير سوال مي‌بردند، با اين حضور حماسي شما و لبيک گفتن به نايب امام زمانتان، عملا دروغ بودن آن ادعا و بي‌جا بودن اقدامات اين فتنه‌گران را ثابت کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اين انتخابات تودهني براي دشمنان بود که مجبور شدند در همان روز انتخابات اعلام کنند مردم حضوري محيرالعقول دارند.

آيت‌الله صديقي گفت: اين نشان مي‌دهد که شما مردمي هستيد که انشاءالله تا حضور امام زمان (عج) بنا داريد زيرپرچم ولايت استوار باشيد و سنگرها هميشه سنگرنشين داشته باشند و اين پرچم را با پرچمداري رهبر و با نمرات بالا و عزت به دست صاحب اصلي‌اش امام زمان (عج) تحويل دهيد.

وي با اشاره به مناسبت 7 تير گفت: اين فاجعه جانگداز، قرباني شدن بهترين سرمايه‌ها، انديشمندان، متفکران و خادمان مخلص اين کشور بود که در رأس آنان سيد شهداي انقلاب  و استاد بزرگوار آيت‌الله مظلوم "شهيد بهشتي" قرار داشت و من به امام زمان(عج) و همچنین مقام معظم رهبري که يار ديرينه آن شهيد بودند، تسليت عرض مي‌کنم.

امام جمعه موقت تهران افزود: در روز قبل از اين فاجعه که حضرت آقا (رهبر معظم انقلاب) مورد سوء قصد قرار گرفتند، مسئول دفتر شهيد بهشتي اعلام کرد که آقاي بهشتي سراسيمه بيرون آمد و به قدري آشفته بود که ما هرگز فکر نمي‌کرديم نسبت به آقا اين قدر حساس باشد.

وي اظهار داشت: تقدير خداوند بر اين بود که روز 6 تير در مسجد ابوذر، حضرت آقا مورد سوء قصد قرار گيرد و خداوند اين ذخيره را براي مردم در کنار امام(ره) و نيز بعد از امام(ره) و در جاي خالي شهيد بهشتي، قرار دهد و مردم عزيز را در ادامه مسير به سوي قله پيروزي پيش ببرد.

آيت‌الله صديقي تصريح کرد: فاجعه 7 تير از نظر سنگيني خسارت و ضربه‌اي که به ملت، فرهنگ، نظام و مديريت کشور ما وارد آمد، جزو خسارت‌هاي سنگين تاريخ بشر است که بر يک ملت و امت وارد شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت علي(ع) فرمودند: اگر عقيل و جعفر بودند بعد از پيامبر(ص) وضع ما اينگونه نبود، البته الحمدلله که در زمان ما خداوند عنصر مجتهد و نوراني مثل مقام معظم رهبري را ذخيره کرده و اکنون با زمان صدر اسلام فرق مي‌کند، اما اگر شهداي هفتم تير بودند، چه مي‌شد؟ اگر ما يک بهشتي داشتيم، که مديريت مي‌کرد وضع ما غير از اين بود.

وي افزود: درباره ابعاد مختلف شخصيت شهيد بهشتي کمتر صحبت شده، اما تاکنون در رابطه با ابعاد مديريتي، کفايت، شرح صدر و امور سياسي ايشان گفته شده است.

آيت‌الله صديقي اظهار داشت: ما را شهيد بهشتي بزرگ کردند، ما يک بچه طلبه بوديم و ايشان مانند پدري مهربان براي وقوف بر زندگي ما وقت گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: شهيد بهشتي يک انسان عاشق بود و جمله تاريخي ايشان اين بود که "ما شيفتگان خدمت هستيم و نه تشنگان قدرت" که والله چنين بود.

وي طلبه‌پروري، ابداع، ابتکار، تحول در حوزه، تأسيس دبيرستان‌ها و اهتمام به تربيت جوانان و نوجوانان را از ويژگي‌هاي شخصيتي شهيد بهشتي برشمرد و گفت: ايشان شخصا به منزل حجت‌الاسلام قرائتي رفته و درخواست کرده بودند که شما سِمتي را قبول نکنيد و به همين تدريس ادامه دهيد و من عهده‌دار زندگي شما مي‌شوم.

آيت‌الله صديقي افزود: شهيد بهشتي يک مسلمان به تمام معناي واقعي، عاشق جوانان و داراي تفکري بلند و همتي محکم بود و بهترين توصيف امام خميني(ره) که یک گوهرشناس بودند، درباره ايشان اين بود که "بهشتي يک ملت بود و نه يک فرد و رضوان خدا بر او و 72 یار ايشان باشد".

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فاجعه کشتار وحشیانه شیعیان که نيمه شعبان در کشور مصر اتفاق افتاد، اظهار داشت: اين فاجعه هشدار و زنگ خطري براي دنياي اسلام است.

وي تصريح کرد: دنياي استعمار سال‌هاي سال کار کرد تا فرقه سلفي را با خشونت و قتل و غارت و استبداد در جهان به وجود آورد و به عنوان چهره اسلام معرفي کند تا اسلام را خشن و بي تعقل به جهانيان بشناساند.

آيت‌الله صديقي ادامه داد: بودجه‌هاي کلان نفت مسلمانان به عوض اينکه صرف پيشرفت و آباداني و اتحاد کشورهاي اسلامي شود، توسط آمريکايي‌ها صرف ساخته شدن تین فرقه‌ها شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اين نوع قساوت‌ها، سر بريدن‌ها و عالم ديني را زير چماق گرفتن به زمان ما تعلق ندارد، بلکه متعلق به زمان بربريت است، در آن موقع که دانشگاه و مراکز ارتباط جمعي وجود نداشت، اما حالا که (شعار) حقوق بشر گوش فلک را کر کرده، در سوريه اينها را جمع کرده‌اند و گفته‌اند که آنها را تسليح مي‌کنند تا جوان‌هاي بيکار به آنجا بروند، مانند شبکه جهنمي منافقين که از جمله اين تروريست‌ها هستند.

وي اظهار داشت: آنها بچه‌ها را مي‌کشند، سر مي‌برند و در مصر طرفداران اهل بيت (ع) که اظهار ارادت به حضرت زينب (س) مي‌کنند و براي برگزاري جشن ميلاد منجي عالم بشريت چشم به راه هستند را زير چماق قرار مي‌گيرند و آن‌ها را به موتور مي‌بندند و به طور فجيع زير لگد قرار مي‌دهند.

آيت‌الله صديقي تصريح کرد: در اينجا جهان عرب، اتحاديه عرب، سازمان‌هاي حقوق بشر در برابر مسئله بحرين و اينگونه جنايت‌ها کور هستند، اما به حمد خدا اسلام امام خميني(ره) جهانگير شده و جنبش وال استريت در کنار بيداري اسلامي موجب توسعه جبهه ما شده است، لذا اگر يک روز خط مقدم ما آبادان بود، امروز در کنار کاخ دشمنان است، بنابراين بايد به دشمنان گفت که باش تا صبح دولتت بدمد که اين هنوز از نتايج سحر است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: امام جمعه ، موقت ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار