"علیرضا اسلامی" فرزند شهید صادق اسلامی از شهدای هفتم تیر در سخنان پیش ازخطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت:جریان شهدای هفتم تیر توانست چهره منافقین را برملا کند. این نهضت ادامه دارد و امروزه در لبنان و سوریه و اخیرا هم در مصر دیده‌اید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "علیرضا اسلامی" فرزند شهید صادق اسلامی از شهدای هفتم تیر سال 60 در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با تشریح واقعه بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی گفت: بعد از بمب‌گذاری سال 60 به دفتر حزب رفتم و دیدم کسانی که در آنجا بودند به علت سقوط سقف سالن بر اثر بمب‌گذاری در دم شهیده شده‌اند. یک نگرانی احساس کردم که نکند کودتایی در پیش باشد. به همین دلیل به منزل رفتم و به سردار قدیریان زنگ زدم. ایشان در همین ستاد نماز جمعه بود و قتلگاه به همت ایشان بعد از 30 سال ساخته شد. به ایشان گفتم احساس می‌کنم کودتایی در پیش است زیرا چنین انفجاری پیش آمده و مسئولین کشور آنجا بودند. بگویید گشت نیروها به داخل شهر بیاید. گفتم خوب است همه بیایند تا اتفاق ناگواری نیفتد. ایشان هم به من گفت به دفتر حزب برگرد و کمک کن.

وی افزود:‌ برگشتم حزب و دیدم سقف را به یک جرثقیل زنجیر بستند تا آوار را بلند کنند. سقف خیلی سنگین بود و زنجیر پاره شد و مجددا این سقف به پایین کوبیده شد. یک بنای آشنایی داشتیم به اسم اوستا حسن که برای کمک آمد. او چون وارد بود به ما می‌گفت که کجا را بکنیم و برخی جاها را که سالم‌تر بود می‌کندیم تا شاید کسی در آن قسمت‌ها زنده باشد. همه ما با بیل و کلنگ مشغول بودیم. البته چون سقف قیرگونی بود خیلی سخت بود و مجبور بودیم با دست آن‌ها را پاره کنیم. تمام سرانگشتان من خون‌آلود شده بود تا بالاخره تعدادی از حادثه‌دیدگاه را از آنجا خارج کردیم. این تعداد از افرادی بودند که مجروحان حادثه و شهدای زنده این واقعه را تشکیل دادند و هنوز هم در خدمت تعدادی از آن‌ها هستیم.

اسلامی با اشاره به آسیب جدی جنازه‌ها در این واقعه گفت: من در آن شرایط فقط یک نفر را توانستم تشخیص دهم. فقط شهید مهدی‌زاده که نصف بدنش بیرون از سقف بود برای من قابل شناسایی بود. مابقی همگی به شدت اسیب دیده و غیر قابل شناسایی بودند. مجروحان را با آمبولانس به بیمارستان‌های اطراف منتقل کردیم. 3 بامداد بود که کار تمام شد و من رفتم مرکز فرماندهی یعنی همان دادستانی تا ببینم تا صبح چه اتفاقی می‌افتد. صبح جمعیت مردم خداجوی ما روبروی مجلس، پرشور برای تشییع جنازه‌ها حضور یافتند و با حضور خود حماسه‌ای آفریدند. به دلیل ازدحام زیاد مردم تدفین تمام جنازه‌ها در بهشت‌زهرا(س) امکان‌پذیر نبود به همین دلیل تدفین برخی از آن‌ها از جمله خود شهید بهشتی به روز بعد موکول شد.

وی افزود: امام (ره) مدیریت فرموده و برای مسئولینی که شهید شده بودند به سرعت جایگزین تعیین شد و آن‌هایی که مجروح شده بودند به مجلس آمدند تا مجلس از اکثریت نیفتد. بالاخره به نحوی مدیریت این بحران را حضرت امام(ره) اداره کردند. در این شرایط و با مدیریت امام نظام مستحکم‌تر شد و خون این عزیزان انقلاب را آبیاری کرد.

اسلامی با اشاره به تفکر منافقین در اوایل انقلاب و ترویج آن در بین جوانان گفت: از همه مهمتر تفکر منافقینی بود که ریشه دوانده و تعدادی از جوانان ما را برده بود. خون این افراد در این واقعه هفت تیر سبب شد که این جریان شسته شود. خون عزیزانی که سوابق طولانی مبارزاتی داشتند مثل شهید بهشتی توانست افراد را بیدار کند. همه آن‌ها مبارزات فراوانی داشتند مثلا شهید اسلامی از زمان رحلت آیت‌الله بروجردی به تقلید امام(ره) درآمد و در خدمت ایشان بود. او بارها دستگیر شده و به زندان رفت. سایر شهدا هم به همین صورت برای اسلام و مسلمین فداکار بودند و در همه امور مطیع امر ولی‌شان بودند. چهره این منافقین که دست به چنین تروری زدند با خون این‌ها رو شده و نفاقشان از روی جمهوری اسلامی زدوده شد.

فرزند شهید واقعه هفتم تیر با بیان استمرار این جریان از صدر اسلام تا به امروز گفت: در صدر اسلام 72 نفر از یاران پیامبر در جنگ بدر حضور داشتند که به شهادت رسیدند؛ این افراد خونشان را دادند تا معلوم شود که چه کسانی واقعا از اسلام دفاع می‌کنند. در سال 60 هجری نیز 72 نفر در کربلا شهید شدند تا چهره نفاق یزید و یزیدیان را نشان دهند آن خون جوشیده تا زمان ما و این انقلاب یکی از ثمرات آن است. این جریان سال 60 و شهدای هفتم تیر توانست چهره منافقین را برملا کند. این نهضت همینطور ادامه داشته و در عراق شهید حکیم و 72 یار و یاورش را دیدیم که موجب شدند بعثیان و صدامیان برکنار شده و حکومت شیعی و اسلامی سرکار بیاید.

وی افزود: این نهضت ادامه دارد و امروزه در لبنان و سوریه وجود دارد. اخیرا هم در مصر دیدید 4 شهیدی که به دلیل منطق و تفکری که داشتند به سر و صورتشان کوبیده شد و به شهادت رسیدند زیرا منطق آن‌ها برد دارد. هر فطرت سالمی آن را بشنود تبعیت می‌کند و به طرف او می‌آید و به طبع چهره‌های پلیدی از القاعده، سلفیان و کسانی که امروز دستشان به خون مسلمانان در جهان آغشته است باید آشکار شده و چهره پلیدشان مشخص شود.
 
اسلامی در ادامه تصریح کرد: از کجا معلوم شود که چنین افرادی خون‌آشام هستند؟ باید صحنه‌ای مثل سوریه پیش بیاید تا معلوم شود که این‌ها جگر آدم‌ها را بیرون کشیده و می‌خورند. رسانه‌های ما بویژه باید در این زمینه تبلیغ کنند و تفکر این سلفی‌ها، وهابی‌ها و نامردمان را بشناسانند و جنایاتشان را به مسلمانان جهان بگویند و به این طریق به سوی اسلام، ولایت و تفکر ناب بیایند.

فرزند شهید صادق اسلامی با اشاره به جایگاه رفیع این شهدا گفت:‌ این شهدا هر کدام به تعبیر حضرت امام(ره) از ابرار بودند و در روایاتی هم ذکر شده که در آخرالزمان آتشی در دره‌ای از ری برافروخته خواهد شد و در آن 70 نفر می‌سوزند که رئیس آن‌ها سیدی هاشمی با صدایی رسا و قدی بلند است و این حادثه 7 تیر از آن قبیل بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که خداوند توفیق دهد تا بتوانیم راه این شهیدان را شناخته و ادامه دهیم و این خون‌هایی که برای اسلام و مسلمین ریخته شده ثمری داشته باشد و ثمر آن را ما امروزه در بیداری اسلامی می‌بینیم و چنانچه از سال 57 تا امروز را مقایسه کنیم می‌فهمیم که میزان این پیروزی و تفکر تا چه اندازه می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جریان ، شهدا ، هفتم ، تیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار