دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: بزرگترین آرزویم صعود تیم ملی به مرحله بعدی در جام جهانی است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، مهدی محمد نبی در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: خوشحالیم که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد.مصاحبه های غیر اخلاقی و غیر ورزشی چوی سرمربی تیم ملی کره و کاپیتان این تیم خود انگیزه ای برای ملی پوشان کشورمان شد.

وی افزود: پاسخ کی روش به سرمربی تیم کره و همچنین جواب نکونام به کاپیتان کره بسیار جالب بود.کاپیتان کره گفته بود که کاری میکنیم نکونام خون گریه کند و کاپیتان تیم ملی نیز در پاسخ به وی گفت که برای تیم ملی کشورمان هم جان می دهیم هم خونمان را می دهیم.
 
حاشیه ها را به زمین خود کره ای ها بردیم
 
نبی ادامه داد: ما حاشیه‌ها را به زمین خودشان بردیم تا بتوانیم موفق باشیم. آنها هزینه زیادی در این زمینه کرده بودند و می‌دانستند که اگر برابر ایران می‌خواهند به برتری برسند باید حاشیه‌ها را به وجود آورند. در زمین تمرین ما عکس بزرگی از چوی سرمربی کره جنوبی زده بودند و تمام تلاششان بر هم زدن آرامش ما بود. ما ساعت تمرین خود را تغییر می‌دادیم تا برنامه‌های آنها به هم بریزد. مثلا به آنها می‌گفتیم صبح تمرین می‌کنیم اما عصر به ورزشگاه می‌رفتیم تا تمرین خود را با آرامش انجام دهیم.

وی در خصوص داوری عنوان کرد: ما مجبور بودیم برخی کارها را انجام دهیم به لحاظ فشار سنگینی که روی بازیکنان بود مجبور بودیم بازی را هدایت کنیم. می‌خواستیم سنگینی داور روی بازیکنان نباشد. داور مسابقه در ابتدای مسابقه و تا دقیقه 23-24 دائم دستش به سمت دروازه ما بود اما ما به فشار کنار زمین و اعتراض‌هایمان توانستیم این موضوع را کم کنیم و فشار داور از دقیقه 23-24 روی ما کمتر شد.

کی روش مثل ما ایرانی ها عاطفی است
 
نبی در خصوص کی روش عنوان داشت:‌خوشبختانه رابطه خوبی بین من‌،کادر فنی و بازیکنان برقرار شده است. نکته مهمی که در تمامی موارد برجستگی داشت، همین امر بود. اگرچه کی‌روش  اهل اروپای لاتین است اما مثل ما ایرانی‌ها عاطفی است. او اگر حرفه‌ای رفتار می‌کند اما بحث عاطفی را هم در نظر دارد.

وی ادامه داد: فوتبال جزو ورزش‌های اول کشورمان است. خوشبختانه ما در بین 32 کشوری که به جام جهانی صعود کرده‌اند، هستیم و تنها کشور مسلمانی هستیم که به جام جهانی صعود کرده‌ایم. البته ازبکستان و یکی دو کشور دیگر نیز به پلی‌آف صعود کردند که صعودشان به جام جهانی بعید به نظر می‌رسد. به هر حال با سرمایه‌گذاری که کشورمان روی این فوتبالیست‌ها انجام داده بود با صعود تیم ملی به جام جهانی جواب گرفت.

دبير کل فدراسيون فوتبال افزود: پاداشی که برای نفرات در نظر گرفته شده بخشی مصوبه فدراسیون و بخشی دیگر مصوبه دولت است البته یک بخشی از جوایز را فوتبالیست‌ها قرار است به بهزیستی کمک کنند.

نبی  ادامه داد :ما تقریبا پیش‌بینی می‌کنیم با برنامه‌ای که تا پایان جام جهانی داریم 10 تا 15 میلیون دلار هزینه خواهیم داشت. 7 میلیون دلار هزینه اردوها که معادل 11 میلیارد تومان می شود هزینه خواهیم داشت. در کل برای حضور در جام جهانی 30 میلیارد در این یک سال هزینه خواهیم داشت.

با مستندات از کره شکایت کردیم
 
نبی در خصوص شکایت از کره ای ها عنوان کرد: ما دو روز قبل نامه‌ای به فیفا مبنی بر اتفاقاتی که در کره جنوبی برای ما رخ داد، ارسال کرده‌ایم و 5 مورد مستندات را برای مسئولان فیفا ارسال کردیم تا آنها در مورد اتفاقاتی که رخ داده، تصمیم‌گیری کنند. البته ما تامل کردیم اما بعد از اینکه آنها علیه کی‌روش مطالبی را به فیفا ارسال کردند، ما هم تصمیم گرفتیم این مدارک را به فیفا ارسال کنیم. در واقع چیزی که مشخص است صعود ما به جام جهانی آن هم با شکست کره جنوبی در خاک کشورشان این انتظارات را داشت.

وی ادامه داد: دادکان نیز در گذشته کار خوبی انجام داد و در بخش ورزش یادگارهای خوبی از خود به جای گذاشت. ما هم برای جذب اسپانسر در تلاش هستیم. امیدوارم بخشی از هزینه‌ها را دولت بر عهده بگیرد.

نبی کی روش را در یک جمله اینطور تعریف کرد: مسئولیت‌پذیر، عاطفی و حرفه‌ای.

وی در پایان خاطر نشان کرد:آرزویم صعود تیم ملی به مرحله بعدی است و خودمان را امانت دار می دانیم و فقط به خدمت فکر می کنیم.

برچسب ها: نبی ، فدراسیون ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار