جعفريان
روانشناس در گفتگو با
خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: مسئوليت
پذيري کودکان در محيط خانواده منوط به دادن مسئوليت به کودکان در سنين
پايين است و با پذيرش قوانين کوچک در سنين پايين مسئوليت پذيري و قانونمندي
را از والدين خود آموزش مي بينند و با افزايش سن مسئوليت پذيري آنان بيشتر
مي شود و با مشارکت دادن آنان در کارهاي منزل علاوه بر مسئوليت پذيري معنا
و مفهوم تنبيه و پاداش را درک مي کنند.
وي در ادامه افزود: والدين
براي تشويق و مشارکت فرزندان در کارهاي منزل با در نظر گرفتن پاداش و
نوشتن قوانين در آغازين دوره مدرسه آنان را به نظم و قانونمندي دعوت مي
کنند.
جعفريان در خاتمه خاطر نشان کرد: والدين با سپردن مسئوليت به
فرزندانشان در سنين پايين علاوه بر اينکه عزت نفس و اعتماد به نفس کودکان
را تقويت مي کنند باعث مي شوند در محيط مدرسه نسبت به مطالعه و درس خود
مسئوليت پذير شوند./ز