معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه یک گفت: به منظور ایمن سازی شبکه معابر و رفاه حال شهروندان در طول چند ماه اخیر 5 پهلوگاه اتوبوس در معابر شهری و بزرگراهی احداث می‌شود.

پوریا محمدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: پهلوگاه ایستگاه اتوبوس در معابر شمال تهران با هدف روان سازی و ایمن سازی حرکت وسایل نقلیه عمومی در شبکه معابر اجرا شد.
محمدیان اظهار داشت: پهلوگاه شهرک شهید محلاتی در بلوار نخل، بزرگراه شهید بابایی روبروی پمپ گاز و قبل از میدان نوبهار، خیابان شهید باهنر قبل از سه راه یاسر و بزرگراه امام علی ایستگاه گلچین اجرا شد.
وی عنوان کرد: توقف اتوبوس در حاشیه خیابان‌ها ازعوامل ایجاد ترافیک و حوادث رانندگی است.
وی خاطرنشان کرد: با اصلاحات هندسی، کاهش قابل استفاده از عرض پیاده‌روها و پوشاندن برخی از نهرها، پهلوگاه‌هایی برای توقف اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها ایجاد شده که از بسته‌شدن یک باند عبوری جلوگیری شود و ایمنی شبکه معابر ارتقاء یابد.
محمدیان افزود: با اجرای این پهلوگاه‌ها، اتوبوس به هنگام پیاده و سوار کردن مسافران از معبر اصلی خارجی و در پهلوگاه توقف می‌کند و بدین ترتیب، فضای معبر اشغال نشده و منجر به ایست دیگر وسایل نقلیه نمی‌گردد.
رضایی معاون شهردار منطقه یک در ادامه افزود: این پهلوگاه با استفاده از فضاهای موجود بلااستفاده و با پوشش انهار احداث می‌گردد که این پهلوگاه ها دارای سرپناه به همراه سیستم روشنایی، نقشه ترافیکی محله، استیکرهای (طراحی گرافیکی) آموزش فرهنگ ترافیک است./ز

برچسب ها: احداث ، پهلوگاه ، شمال ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار