شرکت خدمات ماهواره‌اي اروپا، اينتل‌ست، تصميم گرفته است شبکه‌هاي ايراني از جمله شبکه پرس تي‌وي را از تاريخ اول جولاي به عنوان بخشي از موج بي‌سابقه ‌حملات تحت رهبري امريکا عليه رسانه‌هاي ايراني، قطع کند و اکنون اينتل ست اذعان کرده که اين شرکت تحت فشارهاي امريکا شبکه‌هاي ايراني را قطع مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، اين شرکت خدمات ماهواره‌اي گفته است که اينتل ست در پي تمديد توافق با شبکه‌هاي ايراني بود اما دولت امريکا مصمم است تا مانع چنين اقدامي از سوي اينتل ست شود.
 
پرس تي‌وي مطلع شده است که دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي، آژانسي در خزانه داري امريکا به رياست آدام زوبين که یک یهودی اشکنازی می‌باشد، پشت اين فشارها به اينتل ست عليه ايران بوده است.
 
پرس تي‌وي پيش‌تر از دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي خزانه داري امريکا خواستار پاسخ شده بود اما جوابي از آن دريافت نکرده است.
 
دولت ها و شرکت هاي ماهواره اي اروپايي مي‌گويند شبکه‌هاي ايراني را از ژانويه ۲۰۱۲ قطع کردند و تحريم‌هاي غربي عليه ايران را به عنوان بهانه اين اقدام مطرح مي‌کنند.
 
اين در حالي است که مايکل مان سخنگوي رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به پرس تي‌وي گفته است که رسانه‌هاي مشمول اين تحريم‌ها نمي‌شود.
 
در همين حال،شرکت ماهواره‌اي اسرائيلي - فرانسوي يوتل ست با ارسال نامه‌هايي به چندين شرکت ماهواره‌اي از آن‌ها خواسته است همکاري با شبکه‌هاي ايراني را متوقف کنند. لابي اسرائيل در امريکا نيز آشکارا از تلاش‌هاي اروپايي براي قطع برنامه‌هاي شبکه‌هاي ايراني حمايت کرده است.
 
پرس تي وي مي‌گويد، حمله به رسانه‌هاي ايراني نقض آشکار ماده ۱۹ «اعلاميه جهاني حقوق بشر» است که بر حق آزادي رسانه‌ها تاکيد دارد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار