در حالیکه جبهه نجات ملی به عنوان بزرگترین ائتلاف مخالفان دولت مصر دعوت محمد مرسی رئیس جمهور این کشور را برای گفتگو رد کرد الازهر از این گفتگو استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانشگاه الازهر از درخواست محمد مرسی برای گفتگو میان احزاب و گروه های سیاسی مصری برای تشکیل یک دولت ملی فراگیراستقبال کرد.

حسن الشافعی مشاور شیخ الازهر در گفتگو با خبرگزاری شرق الاوسط تصریح کرد ، دعوت رئیس جمهوری برای گفتگو فرصت جدیدی محسوب می شود که باید به نفع کشور آن را غنیمت شمرد. باید به جای پافشاری بر درگیری و برخورد به سوی گفتگو روی آورد.

شافعی از مصری ها خواست هوشیار باشند تا مانع از بروز جنگ داخلی در مصر شوند.

این در حالیست که جبهه نجات ملی مصر در بیانیه ای که محمد البرادعی رئیس حزب لیبرال قانون اساسی در کنفرانس خبری آن را قرائت کرد ، گفت: ما پیشنهاد مرسی برای گفتگو را نمی پذیریم و بر اجرایی شدن خواسته خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در کشور پایبند هستیم.

البرادعی در این کنفرانس خبری تصریح کرد سخنان روز چهارشنبه محمد مرسی بیانگر ضعف آشکار او در اعتراف به حقایق مسایل جامعه و مشکلات پیش روی مردم مصر است که علت اصلی این مشکلات ناتوانی دولت در اداره امور کشور در یک سال گذشته و پس از روی کار آمدن محمد مرسی است .

وی گفت: سخنان مرسی ما را برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری با هدف تحقق اهداف انقلاب مردم مصر و در صدر آن برقراری عدالت اجتماعی در کشور مصمم تر کرده است.

البرادعی افزود ما به حضور میلیونی مردم مصر در تظاهرات صلح آمیز 30 ژوئن در همه میدان ها و خیابان های اصلی این کشور و بازگشت انقلاب 25 ژوئن مردم در مسیر درست آن اعتماد کامل داریم .

جبهه نجات ملی در این بیانیه اعلام کرد محمد مرسی مسئول اصلی ایجاد چند قطبی در مصر و بحران های داخلی این کشور در یک سال گذشته است .

جبهه نجات ملی در ادامه بیانیه تاکید کرد از خواسته های مردم مصر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی پس از یک دوره انتقالی پشتیبانی می کند تا دولتی قوی در کشور تشکیل شود.

گفتنی است، محمد مرسی به مناسبت اولین سالگرد انتخابش به عنوان رئیس جمهور روز چهارشنبه در نطق تلویزیونی بار دیگر مخالفان دولت را به گفتگو دعوت کرد .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار