وزارت خارجه آمریکا به اکوادور هشدار داد اگر به ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا پناهندگی دهد، مشکلات وخیمی را در مناسبات دوجانبه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، همچنین یک مقام آمریکایی استفاده از یک پیمان تجاری دوجانبه به عنوان "ابزار اخاذی" در این خصوص را رد کرد و گفت: واشنگتن خواستار حفظ رابطه اقتصادی خوب با اکوادور است.

"پاتریک ونترل" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: آنچه که خوب نیست اعطای پناهندگی از سوی آنها(اکوادور) به اسنودن است. این امر مشکلات وخیمی را برای روابط دوجانبه ما ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: اگر آنها این کار را انجام دهند، عواقب بسیار منفی به دنبال خواهد داشت.

اکوادور روز گذشته پیمان تجاری خود را با آمریکا لغو کرد و گفت: این پیمان به ابزار اخاذی تبدیل شده و کیتو در حال بررسی درخواست پناهندگی اسنودن است.

این در حالیست که ونترل گفت: برنامه تجاری که صادرات کلیدی اکوادور نظیر گل رز، میوه، سبزیجات و ماهی تن را شامل می‌شود توسط کنگره اعطا شده و کوئیتو به طور یکجانبه نمی‌تواند آن را کنار بگذارد.

وی افزود: آنها واقعا نمی‌توانند آن را متوقف کنند. ما امیدواریم دولت اکوادور به دنبال آبادانی اقتصادی برای مردم خود باشد، اما این با مردم است که در این باره تصمیم بگیرند.

"ونترل" خاطرنشان کرد: آمریکا بزرگترین شریک تجاری اکوادور با روابط تجاری به ارزش 10 میلیارد دلار است که حدود 35 درصد کل تجارت این کشور را شامل می‌شود.
  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار