پرتغال که با بیکاری دست و پنجه نرم می کند، شاهد چهارمین اعتصاب سراسری در دو سال اخیر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: اتحادیه اروپا مبارزه با بیکاری جوانان را در دستور کار خود قرار داده است.

ارقام مربوط به میزان بیکاری در قاره اروپا یک رکورد تلقی می شود. بیش از هجده درصد از جوانان پرتغالی بیکارند.

پرتغالی ها در اعتراض به وضع اقتصادی کشورشان به اعتصاب سراسری دست زده اند. در دو سال گذشته این چهارمین باری است که مردم پرتغال به برگزاری اعتصاب سراسری دست زده اند.

با آغاز اعتصاب ها مترو تعطیل شده است و قطارها از حرکت بازمانده اند. اعتصاب سراسری پرتغالی ها بیست و چهار ساعت ادامه داشت. این اعتصاب که چهارمین اعتصاب سراسری در دو سال گذشته تلقی می شود، نارضایتی هایی را به دنبال داشته است.

سندیکاهای پرتغالی که منشاء این اعتصاب سراسری بودند، یک بار دیگر از سیاست های اقتصادی ریاضتی دولت در کشور انتقاد کردند. پرتغال از سال 2011 در رکود اقتصادی به سر می برد و میزان بیکاری در این کشور به رکورد هجده درصد رسیده است. یک کارگر پرتغالی گفت: اکثر کارگران پرتغالی مخالف سیاست های ریاضتی اعمال شده از سوی دولت هستند. وضع این کشور بسیار بحرانی است.

اعتصاب در بخش حمل و نقل هوایی مشکلاتی را به وجود آورده است. اصلی ترین شرکت هواپیمایی در پرتغال ناگزیر به لغو بسیاری از پروازهایش شد و بسیاری از پروازها نیز با تاخیر انجام شدند. برگزاری این اعتصاب با حضور نمایندگان تامین کننده نیازهای مالی پرتغال در این کشور همزان شد.

این نمایندگان برای بررسی تلاش های دولت پرتغال در بهبود اوضاع کشور به لیسبون رفته اند.     


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار