اصلاح ساختار اقتصاد کلان زیربخشهای اقتصادی را هم شامل می شود.

صدیقه انصاری استاد دانشگاه وکارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت :رئیس دولت آینده نه تنها کار ساده‌ای در پیش رو ندارد بلکه با شرایط پیچیده‌ای در اقتصاد روبه‌روست وباید در نخستین قدم توجه خود را به حوزه اقتصاد کلان و شاخص‌های اصلی آن معطوف کند.

وی گفت :شاخص رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و اشتغال و تورم، نخستین مباحثی است که باید به آن توجه داشته باشد.
انصاری با بیان اینکه توجه به اقتصاد کلان سبب توسعه اقتصادی می شود گفت :نگاه به برنامه کلان توسعه وسرفصل های آن باید مدنظر دولت باشد وبرای این مهم نیازمند تغییر در شیوه نظارت وسیاستگذاری هستیم .

وی تآکید کرد : احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باید در اولویت کاری دولت آینده باشد تا این سازمان با نیروهای متخصص و اشراف به تمامی حوزه‌های اقتصاد کلان بتواند چارچوبی را در کوتاه‌مدت ایجاد کند تا شاخص‌های کلان را در جهت اصلاح روش موجود، تثبیت آن و سپس اجرای برنامه‌های جدید، هدایت کند.

این کارشناس با بیان اینکه اصلاح ساختار اقتصاد کلان زیربخشهای اقتصادی را هم شامل می شود گفت :اگر این اتفاق مثبت در بخش اقتصاد کلان رخ دهد، قطعا بخش‌های اقتصاد خرد نظیر بنگاه‌های تولیدی کوچک هم با تأثیرپذیری از رخدادهای اقتصاد کلان می‌توانند به احیای خود بیندیشند. بخش‌های تولیدی می‌توانند با آرامشی که در اقتصاد ایجاد می‌شود، خود را تقویت کنند و با نگاه ویژه‌ای اوضاع را سرو‌سامان دهند.

انصاری در پایان گفت :ایجاد ثبات در شاخص‌های کلان و بهبود آن کمک مؤثری برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ است. به‌نظر می‌رسد که دولت آینده باید از بخشی نگری و توجه صرف به بنگاه‌های خرد دست بکشد تا با ایجاد شرایط مثبت در بخش اقتصاد کلان و اصلاح سیاست‌های اصلی اقتصادی، به‌طور طبیعی فضای مناسب برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در بنگاه‌های خرد و کلان هم ایجاد شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اقتصاد ، کلان ، ساختار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار